SL-inspirerat

Jag sitter just nu på en SL-buss med datorn vinglande i mitt knä. Egentligen skulle jag testa om jag skulle kunna utnyttja restiden till att fylla i dagens frånvaro i vårt digitala system, men av någon outgrundlig anledning är det mer lockande att blogga. Nu är det så mörkt och tråkigt när jobbet är slut för dagen, så jag kan inte njuta av utsikten genom bussfönstret som jag gör annars. Jag passerar både sjöar, skogar och vidsträckta fält på min resa till och från jobbet, och jag tröttnat aldrig på den utsikten. Det är något nytt att titta på varje dag, och jag tycker det är så fantastiskt att naturen ständigt förändras. Ingen dag är den andra lik.
Har ni förresten tänkt på vilken otrolig skillnad det kan vara att åka en viss sträcka med olika bussförare? En del bussförare kör så mjukt och behagligt att det känns som att man...hmm...ja, rullar fram, medan andra kör så ryckigt att jag är åksjuk redan i andra kurvan. Jag kan ställa upp som åksjukeindikator när SL genomför sina förarutbildningar, för jag är nog världens mest åksjuka människa, och kan en förare köra utan att jag är grön har han/hon klarat testet.

Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Det där med olika körteknik känner jag igen. Vissa förare kör så ryckigt (och dåligt) att jag som passagerare mest får koncentrera mig på att hålla i mig för att inte ramla av sätet. Så finns det smidiga förare som gör resan till en behaglig upplevelse. Håller med om mörkret också, trist åka runt i mörkrer både morgon och kväll.

Postat av: Annelie

Det är också väldigt olika hur piloter landar plan, har flygrädda jag nyligen tänkt på.

2010-11-14 @ 16:07:53
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Tompa

Har du åkt med mej nån gång? Det skulle vara intressant att se hur jag skulle klara ett sånt test.

2010-11-14 @ 18:33:59
URL: http://nikkodango.blogg.se/
Postat av: Anna ..kikar in

Jepp jag tänkte precis så idag när jag flängde runt med västtrafiken..ryckigt slängigt kan det lätt bli..ibland är det faktiskt bättre att gå..även om det tar tid.

2010-11-14 @ 21:08:05
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ibland tänker jag att taxichafffisar borde köra buss oftare. De kör betydligt mjukare oftast (iaf med passagerare i bilen). Busschaffisar kan vara otroligt ryckiga i sin körning.

2010-11-14 @ 21:22:19
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback