Kollektivtrafik

I dag var det förseningar och trassel i kollektivtrafiken. Det tog mig två timmar och tjugofem minuter att komma till jobbet. Jag kände hur jag började längta efter en egen bil.
Kära SL, jag har väldigt stort tålamod i de flesta sammanhang, men om vi nu ska stå och vänta på försenade bussar i närmare 30 minuter kan ni väl fixa rejäla vantar att dela ut till oss resenärer? De skulle kunna ligga i en korg strax intill Metro vid varje station. Och vad sägs om kaffeautomater på strategiska platser? Lite musikunderhållning? Något sorts lotteri? Bingo? Datingverksamhet? Kanske lite språkkurser eller andra utbildningar så att man utnyttjar väntetiden till något meningsfullt? Med en medveten satsning från er sida är det fullt möjligt att vi blir besvikna om bussarna kommer för snabbt, så att vi tvingas slita oss från allt det roliga som finns att ägna sig åt vid busshållplatser och tåg- och tunnelbanestationer. Hör bara av er, för jag har fler goda idéer!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Vilken bra idé.

Jag tycker faktiskt att du skulle skicka in det till lokaltidningen, eller nå´t...

Gärna till SJ också och andra kollektivtrafikföretag.



Pigg insändare med många bra idéer.

Måste väl uppskattas!? :)

Postat av: lillsyrran

Genialiskt! Skicka det till SL tillsammans med en räkning för ditt konsultarbete.

2010-11-30 @ 15:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback