Höstlov

Nu tror många att även lärare är lediga på höstlovet. Det stämmer inte. De flesta skolor har fullt program för måndag - onsdag men torsdag-fredag brukar vara lediga dagar.
På min skola hade vi hela måndagen för att redovisa genomfört arbete med läroplaner, kursplaner och bedömningsexempel. Låter skoj, va? Efter arbetsplatsträff  i 1,5 timme på tisdagsmorgonen får vi disponera tiden för att skriva omdömen om alla elever i alla ämnen. Jag får försöka vara disciplinerad så att jag hinner skriva mina 270 omdömen senast på fredag. Det är värre för en av mina kollegor som har många olika grupper. Hon ska skriva 420 omdömen. Det känns nästan omänskligt!

Kommentarer
Postat av: Ester

Jösses, vad det är skönt att vara mammaledig.

Vissa saker med jobbet kan man klara sig utan.

2010-11-03 @ 18:49:23
Postat av: Erik "Semlan"

Så har vi ju Skolforum också. Detta stora mingel i Älvsjö där kollegor möts...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback