Penndrama igen

Idag saknade samma elev penna igen. Jag hejdade mig när jag var på väg att ge honom en stiftpenna (billig, skolans eget inköp) och bytte till en helt vanlig blyertspenna. Väl medveten om att när pennan blev trubbig och han behövde använda pennvässaren skulle den inom några minuter ligga i en hög av sina minsta beståndsdelar. Ni vet väl att i varje pennvässare av enkel modell finns ett lock, en burk som fångar upp spånet från pennan, samt en liten kniv och en skruv? Jaså, det har ni aldrig reflekterat över? Då vet jag vad ni inte jobbar med!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha, nä men jag reflekterar en hel del över anatomi och medicin :-)

Postat av: Ester

Jag älskar den här följetongen!

2010-05-21 @ 21:30:20
Postat av: Ninni

Attans att din finpenna gick i bitar. Jo då jag fattar precis vad du menar om pennvässare..haha



Ha en sköön lördag, kramen

2010-05-22 @ 11:06:57
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Tompa

Är det det som är pennalism?

2010-05-23 @ 22:16:21
URL: http://nikkodango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback