Bondepraktikan

Litar ni på bondepraktikan? När jag var liten brukade min mamma ha några säkra återkommande kort, och ett av dem var: "Urban, Vilhelmina, Blenda, skola sommaren leda." Det vill säga, det väder det var på Urban-dagen visade hur det skulle bli i juni, Vilhelmina visade juli och Blenda visade augustivädret.
Ska man tro på det kommer juni att bli en regnig och kall månad här, medan det blir soligt och varmt i juli, och så får vi se i morgon hur det blir i augusti.
Om det blir dåligt väder i morgon kommer jag att avfärda bondepraktikan som vidskepligt nonsens, men om det blir vackert väder kommer jag att hänvisa till den som gammal beprövad vetenskap.

Kommentarer
Postat av: carolina,

Ja hu för bondepraktikan......men tyvärr har den ofta rätt hur nu det kan komma sig.

Var sjutton tog värmen vägen?

Postat av: Erik

Hi, hi. Smart metod Fia, att ta till sig när det passar. Det blev ju bra även idag. Ungefär så brukar jag läsa horoskop, ta till mig när jag vill och när det stämmer. Men Bondepraktikan är väl mest beprövad statistik innan man visste det fanns. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback