Du har ju ingen farsa...

Ni som har läst här ett tag vet att jag är lättrörd. Idag var det en konflikt mellan två lite kaxiga pojkar, så jag ställde mig i närheten för att dämpa kamplusten. 
Plötsligt höjde den ena pojken rösten och sa: "Du har ingen farsa, det har i alla fall jag!" varpå den andra pojken fullständigt bröt ihop och lade ner huvudet på bänken i högljudd gråt.
Jag försökte få med honom ut ur rummet, eftersom jag tänkte att det måste vara jobbigt att gråta på det viset inför hela klassen. Han ville hellre sitta kvar, och jag försökte ge honom en pappershandduk att snyta sig i och torka tårarna med. Plötsligt lyfte han upp sitt tårstrimmiga ansikte och viskade till mig: "Du jag har det inte så lätt hemma...". Säga sånt till mig! Som är så lättrörd!
Jag satt och klappade honom lite på ryggen och sa lite uppmuntrande ord tills han hade samlat ihop sig och torkade tårarna. Då skulle han gå hem pga huvudvärk.

När jag skulle gå hem från jobbet hade jag fått ett skällsmejl från mamman till den andra pojken, där hon anklagade mig för att ha tagit parti för den gråtande pojken.
Är det någon som tycker att det verkar vara lätt hur man ska bete sig?


Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Låt inte det mejlet påverka dig.

Stackars liten kille.

2010-03-30 @ 22:28:09
Postat av: carolina,

Jamen av alla knäppa föräldrar alltså.....men det är bara att skaka av sig sånt trams.....;) Enkelt att maila och skälla utan att möta någon face to face. Jag säger bara USCH!

Du ser vilka upprörda känslor du har väckt hos mig.

Nu behöver jag inte kommentera ditt nästa inlägg om våren för detta blev ju jättelångt!

Ha en härlig påskhelg!/Carolina

Postat av: frktjatlund

Ta inte åt dig! Mamman har förmodligen bara hört den egne sonens version. Självklart är det där med avsaknad av far bortcensurerat.

2010-04-08 @ 19:59:00
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Jazzhoppan

Sen när blev empati att ta någons parti??

2010-04-08 @ 20:24:22
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback