Sherlock Holmes

Igår var jag på bio och såg Sherlock Holmes. När en av mina döttrar och jag såg trailern vid ett tidigare tillfälle blev vi jättesugna att se filmen, för det verkade vara både humor och action. Det visade sig att det var både humor och action och bra skådespeleri, men det var alldeles för många och långa slagsmålssekvenser som drog ner tempot. Är det något jag tycker är tråkigt att se på film så är det upprepade våldsamma slagsmål, speciellt om vissa partier visas i slowmotion för att förstärka effekterna. 
Men skådisarna var verkligen bra och fotot (eller kanske snarare scenografin) var kanon. Det var lagom långa klipp och filmat så att även små uttryck i skådespelarnas ansikten kom fram.
Men som helhet får den inte högsta poäng av mig, på grund av alla smaskiga fighter.  

Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Du är såååå sund Fia..jag håller med dig..våld i onödan är inget att ha..men ett gott foto och scenerier som man njuter av kan göra bion sevärd ändå..

Postat av: Anonym

Den filmen är nog inget för mig jag vill ha mer kärleksfilmer

Kram Tingeling

2010-01-28 @ 18:58:06
Postat av: Daniel

hmm kanske man borde ge den en chans



e ju mere för fnitter å komedier! ;)

2010-01-28 @ 20:57:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback