Parningsdans?

Jag har haft besök av min lilla systerdotter över natten, och idag när jag hade levererat henne till ett kalas gick jag och satte mig på ett fik en stund.
Vid bordet bredvid mitt satte sig ett par i 40-årsåldern. Det märktes ganska snart att de hade en dejt, förmodligen genom ombud eller genom någon dejtingsida. De påbörjade sitt samtal lite trevande, och Gud, jag lovar att jag försökte låta bli att lyssna, men de pratade ganska högt och det var trångt mellan borden, så även om jag satt och försökte fokusera på allt annat kunde jag inte undgå att höra deras samtal.

Till att börja med pratade de lite om sina respektive arbeten, och de gillade uppenbarligen det de hörde, för de började luta sig lite mot varandra och tittade in i varandras ögon. Då började han att prata om hur roligt det är att laga mat, och han nämnde mustiga grytor med vinskvättar i, improvisation och sinnlighet. Hon började nästan kuttra, fick ett mycket djupare tonläge på rösten och började linda en hårslinga runt sitt pekfinger. De lutade sig ännu närmare varandra, men fortfarande var det nybekant och fullkomligt anständigt. Man kunde nästan ana att de började fantisera om en gemensam, romantisk middag, där han stod manligt bredbent och självsäkert skvätte vin i den puttrande grytan.
Det började pulsera både testosteron och östrogen vid grannbordet, och hade de varit tranor hade de cirklat runt, runt i en märklig dans vid det här laget.

Sen gjorde karljäveln (hoppsan, så illa jag uttrycker mig!) sitt första klavertramp! Han började prata om sin exfru, som hade blivit sur på honom för att han ville jobba med sin egenhändigt byggda båt istället för att gå på middag med sin svärmor. Han förtydligade det hela med att man måste ha utrymme, "alltså inte för att fara omkring och vara otrogen, men man måste ju göra det man brinner för". Kvinnan mitt emot honom vid bordet rätade upp sig rejält, slutade kuttra och sa "absolut" och "precis" åt allt han sa. Han hade brutit förtrollningen, och nu var han tvungen att reparera skadan.

Vad gjorde han då? Jo,han försökte göra sig intressant genom att berätta om alla länder, städer och berömda platser han hade besökt. Det är ofta jätteroligt att lyssna på spännande reseminnen som gör att man skulle vilja uppleva samma sak, och man vill höra mer av en god berättare, men när det blir på det där "namedroppande" viset blir det dötråkigt.
Kvinnan hade nu tappat intresset. Hon satt helt upprätt på sin stol, rösten var oengagerad och nästan lite vass när hon sa "jaha" och "precis" med jämna mellanrum. Hon tittade inte längre in i hans ansikte, utan började lite förstrött sopa ihop sina kaksmulor och hälla dem på assietten. Hon signalerade att hon var klar och ville gå därifrån så fort artigheten tillät det.

Han hade bränt sina skepp. Nu blev det nog ingen uppföljning på den här träffen.

Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Himmel så intressant..Fia jag bara älskar att du ser hör och registrerar..så galet synd att gjorde sådär..men å andra sidan är han väl inte värd mer än så om han förstör och bryter magi'n..



Ja du ...tänk vad man kan få uppleva om man bara är med i livet..jag är oxå en sådan watcher..



Du vet..jag satt en gång på en finrestaurang och fick vara med om en middag vid grannbordet..som började så ljuvt och romantiskt..dom firade nåt' slags jubileum..men slutade i att kvinnan drack sig så berusad att hon skällde ut sin man efter noter..himmel som det kan bli..



Du så intressant det här inlägget var..jag blev helt trollbunden...kram på sig lilla du...

Postat av: carolina,

Håller med Anna, spännande som värsta såpan!

2010-01-24 @ 18:10:38
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Ingrid ♥

Det lät inte bra i alla fall. Svärmor, länder som han varit i..... hm han får nog tänka till nästa gång han ska på en dejt.

Kram Ingrid

2010-01-24 @ 18:28:04
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Spännande.

Det påminneer mig om en "date" jag såg utomhus i somras. Det var hur enkelt som helst att följa deras olika närmanden...

Jag satt på en parkbänk och åt glass, och kunde inte gå innan de hade gått.

Resultatet. Jo, när de gick vidare så hade han lagt armen om hennes axlar. Hon verkade inte ha något emot det.

2010-01-24 @ 19:07:39
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Kersti

Spännande,undrar just om han fattade var det gick snett.

2010-01-24 @ 21:58:02
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Prata om X på en dejt är inte coolt. Inte alls faktiskt.

2010-01-25 @ 11:09:36
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Doc

Vilken klantröv! Men lika bra för henne att han avslöjade sig så tidigt. Spännande berättat :-)

2010-01-25 @ 15:01:24
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hohoho! Rolig story blir det i alla fall.

2010-01-27 @ 15:36:30
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: elena cn

Hihi, vilken berättare du är! Du beskriver så levande. Jag "såg" alltihop framför mig:)

Nä, man ska nog inte nämna ex-frun på första dejten, hehe!

2010-01-27 @ 22:54:55
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback