Beredskap

När jag tog bussen på väg till nyårsfirandet hade jag med mig ett par burkar tsatsiki, en flaska vin och en flaska champagne. Vid första hållplatsen klev det på en kvinna med en stor form med en potatisgratäng och en annan kvinna hade en kasse med bröd och sallad. En man klev på med en gratängform med marinerat kött (tror jag). Vartefter bussen stävade framåt i decemberkvällen fylldes den av allt fler människor med en massa god mat. Jag insåg att vi utan vidare skulle kunna ha en riktigt lyckad fest på bussen.
Ja, jag tror faktiskt att vi skulle klara en längre tids belägring utan att svälta ihjäl.

Nu blev det ingen fest på bussen, åtminstone inte så länge jag åkte med. Men man vet aldrig - kanske blev det tidernas party när bussen for vidare i natten...


Kommentarer
Postat av: Tompa

Vilket häftigt filmtema...

Postat av: Anonym

Under vår promenad till vårt nyårsfirande så tittade vi in i alla fönster vi gick förbi Det såg så mysigt ut alla stod i köken och verkade laga mat tillsammns, finklädda och med gäster Vi kunde tom känna goda dofterna när vi gick förbi vissa hus, härlig promenad kram Tingeling

2010-01-01 @ 11:01:15
Postat av: Erik

Måste ha luktat härligt i den där bussen. Själv blev jag bjuden, jättegott! Var proppmätt och nära koma vid tolvslaget... ;-) Såg lite fyrverkerier, men blev inget bildbevis. Hoppas festen du var på var mysig. God fortsättning på år 2010 Fia!

Postat av: Mumin

God fortsättning vännen! Kram Mumin

2010-01-01 @ 17:31:35
Postat av: Anna ..dansar in

Jag bara älskar dina iakttagelser Fia..jag kan se dig sitta där o klämma på champagnen och känna doften av gratäng..kram på dig som får mig att le ...heeeeela tiden..himmel såg du om någon kånkade på en Cello på bussen? :)

2010-01-02 @ 10:26:39
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hihi det hade ju varit kul!!



Ha en fin dag..kramen

2010-01-02 @ 10:40:50
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: soffie

haha perfekt med knytis på bussen om det skulle blivit nåt fel på den,

svar:nej ska inte på nån kryssning tycket bara fartyget va så häftigt att jag ville berätta om det,

kram

2010-01-02 @ 17:12:09
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Hanna

Snacka om partybuss.

2010-01-02 @ 19:12:46
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Annelie

Mat. Något jag ska försöka dra in lite på under det nya året ;-)

2010-01-02 @ 19:18:45
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback