Bättre att hålla sig till sanningen

Igår var jag på matematikbiennalen på Älvsjömässan. Det var ca 4000 personer där, så det fanns stor chans att träffa gamla bekanta bland deltagarna. Bland annat fick jag syn på en kvinna som jag känner lite ytligt. Hon brukar alltid vara trevlig och hjärtlig, så jag gick fram och hälsade på henne. Hon var inte alls så hjärtlig som hon brukar, utan besvarade hälsningen på ett avmätt sätt, och var allmänt avvisande.

På kvällen hade jag ett privat samtal i ett helt annat ärende, och det slumpar sig så att den personen jag pratade med då är chef till kvinnan jag hade träffat på dagen. Jag nämnde att jag hade träffat "Kajsa" på matematikbiennalen, och att hon hade verkat så sur mot mig.
Då visade det sig att "Kajsa" har ljugit på jobbet och sagt att hon skulle på en avancerad mattekurs, så hon hade fått ledigt med vikarie hela dagen. Inte så konstigt att hon tyckte det var jobbigt att träffa mig där, när hon insåg att hon skulle kunna bli avslöjad.

Och idag kommer hon att få sina fiskar varma...

Kommentarer
Postat av: carolina, halkar in

Ja du ibland kan det bli sååå konstigt. Men ljuga för en sån sak......Hm...Med så mycket folk måste ju chansen att bli avslöjad vara stor! Ha en bra fredag!

Postat av: Hanna

Doh! Jag skulle aldrig våga ljuga på ett jobb för att få ledigt.

2010-01-29 @ 12:30:10
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Mumin

O jisses va skämmigt........ljuga är aldrig bra. Ha en trevlig fredag! Kram

2010-01-29 @ 13:34:29
Postat av: Ester

Hahaha! Men guuud vad typiskt. Stackars henne.

2010-01-29 @ 21:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback