Fredagsmys?

Det var fredag. Jag stod avklädd i ett främmande rum. Det var nya ljud och dofter, och jag var egentligen inte alls bekant med den andra personen i rummet. Vi hade sagt våra namn, det var allt.

Så skulle det klämmas på bröst och vridas på alla möjliga sätt. Jag förstod att det hörde till, men det kändes inte behagligt.

Det var snabbt avklarat. Inga starka känslor, inga löften inför framtiden.

Efteråt stod jag vid busshållplatsen och tog på mig mina smycken igen.

Jag var lite orolig om det skulle bli några tråkiga konsekvenser av det som just hänt, men hoppades att det bara skulle vara det här tillfället och inget mer.



Ja, nu fattar jag vad ni tror...ni tror att jag pratar om ett one-night-stand!

Nej, jag har varit på mammografi!!



Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Ja himmel så på pricken är det..:) du är bäst..jag brinner av iver när jag läser dina små inlägg med världens skönaste ..och torraste humor..

Postat av: carolina, halkar in

Jamen det fattade jag ju.....ska själv dit nästa vecka. Jo alltså filmen med Meryl och Alec och ....du jag skrattar bara jag tänker på den, så mycket var så himla på pricken, klyschor och sånt, javisst, men ändå. Ibland vill man bara bli road eller hur? Kommer att köpa den på dvd så jag kan mysa framför den flera gånger. Kan alltså tänka mig att se den flera gånger, så knäpp är jag ;)

2010-02-19 @ 14:10:45
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Trodde du ja. Nänä... mammografi.... det var min första tanke. Och det var rätt.

Man käner ju igen sig...

2010-02-19 @ 17:10:15
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Som kille gick jag på det! :-) Blev verkligen förvånad att läsa om sådant i din blogg Fia! Men med facit i handen så, AHA... Kul, vitsigt skrivet! Helt klart "stugsittarhelg" just nu med kyla, vind och snö, USCH. Hoppas alla som är ute på vägarna kör försiktigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback