Southfork ranch

Jag undrar ofta hur mycket som egentligen snurrar runt i hjärnan utan att man är riktigt medveten om det. I natt vaknade jag plötsligt till och hade ett namn som i eldskrift framför mina ögon; Ken Kercheval. Vem är det? frågar då vän av ordning.
Jo, det är skådespelaren som spelade Cliff Barnes i Dallas. Förklara för mig hur jag plötsligt kunde vakna upp och tänka på honom. Jag var helt uppfylld av tanken på honom och kunde inte somna om utan att ha kommit på de andra karaktärerna och deras riktiga namn. JR, Bobby, Miss Ellie, Pamela mfl lyckades jag komma på relativt snabbt, men jag gick bet på Sue Ellen. Jag kunde se hennes tårdränkta ögon och den darrande läppen framför mig, men jag kunde inte för mitt liv komma på hennes riktiga namn. Jag motstod frestelsen att gå upp och söka på nätet för att få svar på mina grubblerier, och kämpade i stället för att somna om.
Det är otroligt konstigt, jag förstår fortfarande inte hur jag kunde ligga och fundera på karaktärerna i en tv-serie som gick på tv för många år sedan, och där jag inte ens tittade på alla avsnitt. Och varför just Ken Kercheval? Varför inte snälle Bobby?
Det där är som när man ska räkna upp namnen på de sju dvärgarna och så glömmer man alltid ett namn. Fast nu kan jag alla sju: Glader, Butter, Toker, Kloker, Blyger, Trötter. Där satt alla namn! Nej, vänta det där var bara sex! Hmm...Glader, Butter, Toker, Kloker, Blyger, Trötter och Prosit! Nu blev det sju.

Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Verkar som denna mastodontsåpa gjort bestående intryck. ;-) Dylika namn är inget jag själv kan rabbla, håller mig till musik. Men med dina tv-serie kunskaper och säkert annat kunnande och med mina film- och musik dito kunde vi delta i något pubquiz. Känner du till någon pub som kör frågesport?

Postat av: Erik "Semlan"

Finns/fanns det inte någon bar som heter Cliff Barnes uppe bakom Odenplan?

Postat av: Daniel

hehe Dallas lyckas stanna i mångas undermedvetna!

Jag drömde en gång om att jag fnittrade med Lucy, hon den dä unga tjejen med super lågnt lockigt hår

2010-12-30 @ 22:20:13
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Annelie

Jag var småkär i Bobby.

2010-12-30 @ 23:50:38
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback