Släkt i köket?

Några av mina elever i sexan kom glädjestrålande och berättade att de visste vem som var min mamma. De hävdade med bestämdhet att en av "mattanterna" var min mamma. Och var hon inte min mamma så var hon i alla fall en nära släkting, för vi var så himla lika. Jag förnekade att jag hade min mamma i skolans kök, och funderade samtidigt på vem av kvinnorna i skolans matsal de syftade på.
Medan jag stod och funderade såg en av eleverna fundersam ut, och så sa han:
- Nej, hon kan nog inte vara din mamma. Du är ju också ganska gammal.
De är uppmärksamma, de små rackarna!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Stryk borde de ha ;-)

Postat av: lillsyrran

Du sänkte väl deras betyg?

2010-12-01 @ 17:53:46
Postat av: j

Fia, berätta om de gröna ungerska ögonen du råkat titta för djup i!

2010-12-01 @ 19:21:58
Postat av: Fia

Annelie: Storstryk!

lillsyrran: De kommer aldrig att få ett betyg!

J: Jag kör den diskreta stilen.

2010-12-02 @ 19:45:42
Postat av: Ester

Haha!



Nä, jag menar- fy så oförskämt!

2010-12-04 @ 16:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback