Sillanalys

För att få lite nya perspektiv på våra svenska sillar kommer här en ungersk analys av några sillsorter:
Inlagd sill (med gräddfil och gräslök+ hackad lök som tillbehör):
"Jag lyfte en decimeter från stolen efter att ha smakat detta"
Skärgårdssill:
"Lite gåsaktigt, påminner om de ungerska, plockade gäss, som har upplevt dödsångest när fjädrar och dun rycktes av dem fast de levde"
Senapssill:
"Man känner bara smaken av senap helt enkelt"
Vitlökssill:
"Påminner om sydeuropa, med kransar av vitlök som man bär runt halsen i Frankrike, Italien och Ungern"
Undrar om sillarna verkligen har gjort succe´ här?

Kommentarer
Postat av: Anna ..smyger in

Oj...jag som bara älskar olika sillar..tänk vad smaken är olika..

Postat av: lillsyrran

De säger ju att barn måste äta något nytt cirka 15 gånger innan de vänjer sig vid smaken och börjar gilla det - gäller kanske vuxna också? : -)

2010-12-26 @ 11:09:30
Postat av: Vicktoria

Haha, nästa gång jag reser till Ungern och släkten där ska jag ta med mig sill. Eller kanske inte. Jag kanske inte får komma tillbaka?



Kram

2010-12-28 @ 14:34:51
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback