Sommarprat

När jag gick min långpromenad igår lyssnade jag samtidigt på "Sommar". Det var Vanna Rosenberg som var sommarpratare, och det var ett väldigt bra program.
Jag började lyssna på henne ungefär vid Kungsträdgården, och sedan fortsatte jag att strosa mot söder genom Gamla stan. När jag kom fram till norra delen av Götgatan började hon berätta att hon hade haft en lillasyster som hade cancer. Carola hade engagerat sig och tog sig ofta tid att besöka den lilla sjuka flickan, precis i början av sin karriär. Det hela var mycket gripande, och när jag passerade Skrapan började jag förstå att lillasystern var obotligt sjuk, och när jag närmade mig Ringen dog hon! Jag var tacksam över att jag hade solglasögon på mig, för tårarna vällde fram, och jag fick behärska mig för att inte börja gråta. Det hade varit jobbigt att gå där och oupphörligt vara tvungen att snyta mig och snörvla, storhulkande över det bittra i den lilla flcikans sorgliga bortgång.
Extra sorgligt var det därför att jag precis i början av promenaden hade fått besked om att en vän som har kämpat hårt med sin galopperande cancer hade dött under natten.
Ni som vill lyssna på Vanna kan gå in
här.

Uppdatering: Vanna berättade ocksåatt hennes farmor och farfar var judar som överlevde förintelsen. Ni förstår väl att ni inte kan missa hennes sommarprat?

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag brukar lyssna på alla sommarpratarna...ser fram emot att lyssna på Vanna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback