Bland grodor och ormar

De senaste dagarna har det vimlat av små grodor överallt på småvägarna och skogsstigarna. Jag är hela tiden livrädd att trampa ihjäl någon liten stackare som är på väg till något äventyr. Den här stackaren hann inte undan. Fast jag var inte skyldig till klavertrampet.


Rätt som det är hör man hur det rasslar till i gräset och så ser man en orm ringla iväg (kanske också till någon form av äventyr, vad vet jag?).De är så snabba så jag hinner nästan aldrig fånga dem på bild, men här har jag i alla fall hunnit knäppa innan den försvann. Huggormar verkar dock vara alldeles för snabba.
 

Ibland har de party, sniglarna alltså. Då träffas stora gäng och snackar om hur de har haft det sen sist. 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Grodor har vi i massor men inga ormar och sniglar som tur är.

Postat av: Ester

Nä, men fy vad mycket sniglar!

2010-08-02 @ 18:54:01
Postat av: elena cn

Haha! Det verkar som om vi har varit på samma ställe:) Men jag hann med att fota den pyttelilla huggormen idag. Kanske att den hamnar på bloggen så småningom. En larv och en fästing fotade jag också men inga sniglar. Det ser ut som om dina festar på något riktigt smaskigt:-O

2010-08-03 @ 23:51:46
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback