Hur skulle ni göra?

En av skolans allra röjigaste pojkar är extremt fotointresserad. En gång fick han låna min högt älskade kamera för att gå och ta bilder en hel dag. Jag var lite smått nervös när jag lämnade ut kameran, men han kom tillbaka till vårt arbetsrum och lämnade in den under dagen så fort han skulle göra något annat (äta lunch, ha idrott...) och sedan hämtade han kameran igen och fortsatte att ta fler bilder. När dagen var slut hade han gjort en alldeles enastående dokumentation på en alldeles vanlig dag i skolan. Sett genom hans ögon!

Igår kom han och sökte upp mig och bad att få prata i enrum. När vi var ensamma stod han och tittade i golvet och skrapade lite med fötterna och så frågade han om det fanns en möjlighet att han kunde få låna min kamera en dag till för att ta minst tio bra bilder som han behöver som arbetsprov för att komma in på sitt gymnasieprogram.

Vad skulle ni ha svarat?

(Nu hoppas jag på många svar för jag är så nyfiken på vad ni skulle ha svarat honom)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Om jag följde hjärtat skulle jag låna ut den, men jag vet inte hur jag skulle göra om jag följde hjärnan...

2010-04-14 @ 06:07:20
Postat av: Sandra H

Jaaaa! Låna ut den! Du kommer inte att ångra dig!

2010-04-14 @ 07:48:04
Postat av: Anna-Lena

Jag skulle låna ut den. Absolut.

Du har ju redan lånat ut den en gång.. den gången måste det ha känts lite nervöst...

Nu "borde" det kännas lugnare.

Och han satsar ju framåt. På gymnasiet och framtiden.

2010-04-14 @ 09:08:26
Postat av: lillsyrran

En härlig historia. Hoppas, om du lånar ut kameran (vad gäller det håller jag med Lotta ovan) att bilderna blir så bra att han kommer in.

2010-04-14 @ 09:11:53
Postat av: Socrate

Hallå Fia. Kul att höra från dej på min "vilande blogg". Jodå, här är det ok. Min åsikt är att han utan tvekan skulle få låna den. Har man skött ett förtroende så bra har man alla anledning att bli betrodd, tills man bevisar motsatsen.

Låt honom låna den, du!

Ha de bäst - tycker vännen Socrate

Postat av: Ester

Jag hade inte lånat ut den, men jag har tyvärr ett snålt personlighetsdrag när det gäller prylar som jag gillar.

Hade jag däremot varit du, så hade jag inte tvekat en sekund!

Vi är olika på det sättet, tror jag.

2010-04-14 @ 15:58:34
Postat av: Hanna

Efter att det gått bra den dagen så hade jag verkligen velat låna ut den. Det är underbart att han har det drivet och vill något, särskilt om han är strulig. Men som Ester tycker jag det är jobbigt att låna ut saker.

2010-04-14 @ 16:04:56
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Dotter tre

Jaa! Som dotter till världens snällaste (det är sant) skulle jag ha lånat ut den. Tänk vilken morot han får nu, att jobba bättre i skolan för att kunna komma in. Jag skulle ha lånat ut den! Kanske bara kollat min försäkring innan ;)

2010-04-14 @ 22:23:04
Postat av: Ninni

Klart jag skulle låna ut den!!

2010-04-15 @ 10:00:20
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Jag hade lånat ut den. Något nervös.

2010-04-15 @ 15:24:47
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Sylvia

Självklart får han låna den! Skulle förvåna mig mycket om du skulle säga nej

2010-04-16 @ 11:57:12
URL: http://pantersylvia.blogg.se/
Postat av: Maria

Solklart fall:



JA!



PS. Hur gick det idag? Visst var bröllopstårtan bra? Men klurig.

2010-04-16 @ 21:20:24
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle velat säga ja men min kamera är min ögonsten och jag är väldigt fäst vid den och är vansinnigt rädd om den så ärligt talat vet jsg inte.....

Trevlig helg kram Tingeling

2010-04-17 @ 00:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback