Färdigflyttad

Nu är jag på plats i min nya lägenhet. Den är fräsch, ljus och välplanerad. Det är en hörnlägenhet, så jag har fönster åt tre håll. Det är fina trägolv i vardagsrum och sovrum, och snygga stengolv i hall och badrum.
Det tar högst fem minuter att gå till färjan som går till Södermalm, och ungefär två-tre minuter till tvärbanan. Det tar tre minuter att gå till Konsum (eller Coop kanske den heter) och inom några minuters avstånd finns ganska många restauranger, fik och matställen att välja mellan. Inom cirka fem minuters avstånd finns även ett jättefint bibliotek med ett trevligt fik vägg-i-vägg och dessutom finns det flera olika gym inom gångavstånd. Sickla köpcentrum ligger så pass nära att det tar högst 20 minuter att promenera dit. Det finns alltså massor av möjligheter om man vill spendera sin lön snabbt och effektivt.
Jag har upptäckt att jag har på tok för mycket böcker. Jag har inte plats för tillräckligt många bokhyllor, så jag måste göra mig av med massor av böcker. Nu måste jag fundera på vilka böcker jag ska spara och vilka som ska plockas bort. Jag vet inte var jag ska göra av böckerna som jag gör mig av med. Några förslag?

Det kanske kommer lite foton från lägenheten snart. Jag ska bara fixa lite mer först.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Låter som en Kalas lägen het med kalas läge för en kalas pingla ... ;-)

Finns det inte någon form av second hand butiker för böcker exempelvis? Har hört talas om det i alla fall.

Är det fina böcker som har för stort värde för att slänga så kanske blocket kan vara ett sätt, eller kan man skänka till bibleotek?

Postat av: Ester

Så fint det låter! Jag inviger gärna dina tekoppar och hjälper till med boksorteringen!

Kram!

2009-10-06 @ 15:39:46
Postat av: Hanna

Det låter mycket lovande!



Min erfarenhet säger mig att böcker är svårsålda på loppis. Om du inte behöver något i utbyte tar Myrorna emot allt. Det finns annars prylbytarsajter som swoppers.se du kan kolla in.

2009-10-06 @ 17:40:25
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Grattis till din nya lägenhet.

Nära till mycket får du också, härligt.

Kram Ingrid

2009-10-07 @ 20:14:14
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback