Wild and crazy?

Jag hade besök av några arbetskamrater, och vi pratade om allt möjligt tokigt. Bland annat pratade vi om vad många andra uppdrag vi lärare har förutom att stå i klassrummet och undervisa. För att understryka det jag sa gick jag ut i hallen och hämtade en låda med kondomer som jag har haft stående där, eftersom jag har varit kondomutdelare via LAFA (Landstinget Förebygger AIDS) på min förra skola. Jag hade därför fått en hel låda med flera hundra kondomer, men jag har ännu inte tagit med mig lådan till mitt nya jobb. När jag kom in med lådan och berättade om hur det fungerar med LAFA såg en av kollegorna plötsligt lättad ut.
- Jag undrade just varför du hade så otroligt många kondomer, och förvarade dem så ogenerat i hallen,sa han.

Ni kan bara tänka er hur vi spånade sen om hur han hade föreställt sig mitt (hemliga) fullständigt promiskuösa leverne, som jag dolde bakom en präktig fasad. Dessutom bytte vi självklart omedelbart ut begreppet "utvecklingssamtal" mot "utvecklingssamlag"!



(Blink, blink! Finns det någon som vill komma hem till mig och hälsa på?)

Kommentarer
Postat av: Erik

Hmm, utvecklingssamlag? Kan ju helt klart missförstås med tanke på vad en del amerikanska skolfröknar gjort med sina elever. Inte för att jag tror något sådant om dig Fia, men helt klart bra att dina kollegor fick en vettig förklaring. Ofta smart vara rak och ärlig. Verkar som det skapade "extra krydda" till kvällen. :-)

Postat av: Anna ..tassar in

Himmel så fyndiga ni är..bra jobbat Fia det är ordning med dig... mer kondomer åt folket..

2009-11-14 @ 07:51:14
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ester

Kjell? ;-)

2009-11-14 @ 18:02:30
Postat av: Hanna

Jag funderar mest över vad du har för kollegor? Och vad mer de tänker... Gah!

2009-11-14 @ 20:57:55
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Fia

Erik: Det verkar helt enkelt vara stor skillnad på de svenska och de amerikanska kursplanerna. Jag är nog för pryd för den amerikanska undervisningsmetoden...

Anna: Ja, det var just så det var tänkt :)

Ester: Ja, vad trevligt det vore!

Hanna: Kollegorna är toppen. Det var nog mer den oväntade situationen att komma hem till en kollega som har 300 kondomer på hatthyllan.

2009-11-18 @ 17:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback