Jag och min surdeg

Idag åkte jag hem från jobbet tillsammans med min surdeg. Ja, alltså, det är inte någon grinig partner jag pratar om, utan jag fick en kedjebrevssurdeg av en arbetskamrat idag. Nu har jag min lilla burk, som luktar jäst lång väg (de övriga passagerarna måste ha funderat på vad jag hade i min kasse) stående på köksbänken och det finns skötselanvisningar för hur man ska sköta om den de närmaste tio dagarna.
Efter nio dagar ska jag dela degen i fem delar och dela ut fyra av delarna till lämpliga personer. Dag tio ska jag baka en kaka av den återstående degen.

Spännande!

Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Ha ha..Fia..vilken tur att varken du eller kollegorna är surdegar..ja men du det kommer bli gott det där..mums..

Postat av: Yvve

Haha vad häftigt! :)

2009-11-10 @ 00:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback