Havsbad - sant!

I vanliga fall är jag en ganska lågmäld person, och dessutom är jag en badkruka. Inte vet jag vad det var som for i mig igår (Landsorts lager kanske) men jag badade i havet flera gånger och utmanade alla i närheten att bada i det 5-gradiga vattnet. Det var några som antog utmaningen, och sen hoppade vi ner i det 38-gradiga vattnet i badtunnorna på bryggan. I luften var det 10 plusgrader och man kunde sitta och ta en öl i solskenet på altanen vid vattnet. Jag hade nog badat ännu mer om inte min gamla klassföreståndarkollega hade hejdat mig.

Det var riktigt roligt och efter många timmars badande där vi blev skrynkliga som russin känner jag mig som en nyfödd. Klordoften kan fortfarande anas på huden och håller spakänslan vid liv ett litet tag till.



Det fina trädäcket där man kan sitta och softa i solen



Det var fantastiskt att sitta utomhus i det varma vattnet och se solen gå ner över havet, med vetskap om att det var den 21 november!



Här satt vi och softade i solskenet på bryggan. Jag har manipulerat bilden så att den ska vara som en serieteckning, eftersom jag inte har frågat kollegan om lov att publicera den, så nu är vi nog inte helt lätta att känna igen. Badrockarna var gigantiska! Tydligen fanns det bara en storlek som ska passa alla, så jag hoppas att den krymper i tvätten för annars snubblar man på den när man går.

Kommentarer
Postat av: Ninna

Både modigt och mysigt "låter" det :)

Postat av: elena cn

Men Fia, du är ju riktigt busig:) Vet i katten om jag hade vågat hoppa i i det kalla vattnet. Vilken toppenpresent ni fick!!

2009-11-22 @ 22:26:01
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Ester

UNDERBART! :-)

2009-11-23 @ 21:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback