Gullungar

Ni som bara läser alla skräckskildringar från skolans värld skulle bli glada om ni såg hur bra det kan vara i en helt vanlig klass i en helt vanlig skola. I måndags tex hade jag en av mina nior, och eftersom det har varit förkylningstider var det många som ännu inte hade skrivit matteprovet. Så jag sa med helt vanlig samtalston:
- Godmorgon, idag skulle jag bli jätteglad om alla anstränger sig att jobba så tyst som möjligt, eftersom Lollo, Pelle, Stefan,  Zarah och Amir (fingerade namn) måste skriva provet samtidigt som ni jobbar.

Och då gjorde de det, gullungarna! Det hördes inte ett knäpp i rummet, och när de bad om hjälp viskade de till mig.  
Då skulle TV ha varit där och filmat så att alla får se hur fina ungdomar det finns!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Mmm låter som musik i mina öron..sen beror det nog en hel del på läraren också..heder til dig!



Nää nån sol fick jag inte med..kram

Postat av: britten sa

som sagt en hel del beror nog på läraren också !...

2009-11-25 @ 16:02:29
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag kan känna att både elever och lärare bör få komma fram med sin bättre sida.

2009-11-25 @ 16:47:40
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Och jag vill bestämt hävda att mycket beror på läraren..fem - noll till dig..minst..

2009-11-25 @ 17:27:20
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mumin

Ja det finns så fina ungdomar och ta åt dig att du inger sånt förtoende för dem. Kram på dig! Mumin

2009-11-25 @ 17:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback