Askungen

I lördags hände något konstigt. Jag gick omkring här som vanligt och svabbade golven med min mopp. Plötsligt stannade jag till och önskade att jag skulle få åka iväg på fest.
- Åh, vad är väl en bal på slottet ett spa vid havet? Det är säkert jättetrist och tråkigt och...alldeles underbart!

När jag hade uttalat de orden fylldes rummet plötsligt av mängder av fåglar och möss med synålar i näbbar och händer. Och så började de sjunga med gälla, öronbedövande röster samtidigt som de med skickligt samarbete och imponerande flygmanövrar började sy runt mig. Och plötsligt stod jag där i en fantastiskt vacker balklänning badrock. En halvskrumpen pumpa från halloween förvandlades till en ståtlig vagn och två av de tjocka mössen förvandlades till ett par kraftfulla lippizanerhästar.
Det var bara att kliva in i vagnen och åka iväg till spat. På spat var det fantastiskt roligt och alla var så imponerade av min fina badrock. Det var nästan så att jag glömde bort tiden, men när den stora klockan började slå var jag tvungen att springa min väg. I hastigheten tappade jag min ena glassko frottétoffel, men jag hann inte stanna och plocka upp den.



Så nu sitter jag här med min ena toffel och väntar på att prinsen ska dyka upp med den andra. Ni ser ju själva att skon har en storlek som minsann inte alla kan få plats i.
Medan jag väntar svabbar jag golven igen...

Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Himmel så rooolig du är jag dööör...

Postat av: Tompa

Kolla noga bara så att det är en riktig prins som kommer och inte en vanlig toffelhjälte...

2009-11-23 @ 18:12:11
URL: http://nikkodango.blogg.se/
Postat av: Mia

Underbart inlägg, Fia!! :-)))

2009-11-25 @ 05:58:48
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback