MC-mässan

Vi kom till Älvsjömässan precis när de öppnade, och redan då var det ganska mycket folk. Efter en halvtimme var det knökfullt i entrén och långa köer till kassorna, och den trängseln höll i sig hela dagen. Det var makalöst att så många besökte den här mässan. 
Det var fullt av folk överallt, och efter ett tag slutade man titta vad som fanns i utställningsmontrarna, för att i stället hålla koll på hur man skulle kunna ta sig fram i folkmassan.
Som ni förstår fanns det massor av saker att köpa och titta på. Det fanns motorcyklar, motorcykeldelar, tillbehör, GPS:er, intercom, skinnkläder, smörjoljor, putsmedel för visir och glasögon, specialskokräm, kartor, kurser...Det fanns fina saker och rena skräpet, det fanns både diskreta och högljudda försäljare och det fanns körsimulatorer mm. Det var skränigt, rörigt och ganska roligt, men för mycket folk för min smak. 
Och vad köpte vi då? Jo, vi slog till på "12 par strumpor för 100 kronor"


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tycker också att det brukar vara så mycket folk på vissa mässor att man tappar lusten att handla.

2009-01-25 @ 10:55:48
Postat av: Ellen S

Snygga strumpor! Jag skulle behöva köpa nya. Jag har en massa udda strumpor i en låda, och jag hoppas hela tiden hitta makarna.

2009-01-25 @ 10:58:11
Postat av: Erik

Ha, ha! Tjacka strumpor på MC-mässa. Men bra pris! Så kanske inte så tokigt, om inte resåren är för hård och klämmer åt... Sådana strumpor kan jag bli galen på, börjar klia. Unisexstrumpor eller bara till karln? Men kul att många när drömmar om egen mc, fast köer är jag själv lite allergisk mot... svårt det där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback