Undrar vad som hänt...

Idag var jag och lyssnade på en julkonsert i kyrkan. När jag kom hem igen stod en taxi utanför porten och en man gick fram och tillbaka bärande på flyttkartonger som han ställde in i taxin. Ett ymnigt snöfall färgade hans hår vitt varje gång han levererade en ny kartong.
En kvinna stod och höll upp porten åt honom. Hon höll sitt ansikte bortvänt, och hon hjälpte aldrig till med att bära någon låda. Porten fylldes av tunga dunster av återhållen vrede, och kanske en aning sorg.
Tusen tankar gick runt i mitt huvud. Varför stod mannen sent en lördagseftermiddag och ställde in en handfull flyttkartonger i en taxi? Varför hjälpte inte kvinnan till? Varför såg mannen så allvarlig ut? Varför såg kvinnan så sorgsen ut? Vad är det som har hänt? Vart ska mannen ta vägen?

Nu sitter jag här och undrar hur de stackarna mår egentligen. Och så här precis före jul!


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Oj...bad tnigs..hmmm ja ibland kan man verkligen undra..och inte får man något svar..ok..jag ger dig svaret..



Han hade en annan..hon kom på det..han fick inte stanna en minut till..that's it..

Postat av: carolina

Kanske lika bra att sånt händer före jul som senare! Men man undrar ju...... Ha en bra fjärde advent!

2009-12-19 @ 23:30:03
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Kersti

Och inte lär du få något svar på din undran.

2009-12-20 @ 00:25:06
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback