Träningsdags?

Idag var jag ute på en långpromenad och på väg hem slank jag in på ett gym i kvarteret och tittade på maskinerna och prislistan. Tjejen i receptionen visade runt och jag blev riktigt sugen på att sätta igång igen. För ett par år sen körde jag body jam två gånger i veckan och body pump två gånger, men när det gymmet försvann blev jag en riktig soffpotatis istället. Nu ska jag försöka bli lite karaktärsfast igen.
Men idag nöjde jag mig med att titta och fundera, för jag har promenerat från sjöstaden till Södermalm, vidare till Gamla stan och därifrån till Sergels torg/Kulturhuset och samma väg tillbaka igen, så idag har jag inte så dåligt samvete. Det var egentligen konstigt att det var så skönt att gå så långt trots att regnet hängde i luften hela tiden, men luften var så ren och nytvättad att det mest kändes uppfriskande.

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Jo men visst du ia, visst borde man.. jag har bestämt mig.. ska köpa ena tjejens maskin för träning.. du vet en sådan där stor tung sak man tränar benen på o armarna så klart;-) Ha de fint o du jag hoppas du tar ett tufft beslut på allvar..;-)

Postat av: Tant Brun ..tassar in

Himmel jag bara njuter av din beskrivning av promenadväg..mmm så härligt det är att gå i Sthlm..



Själv har jag gått oxå..på julmarknad..

2009-12-06 @ 18:41:47
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gym ger en bra träningsfrihet. Men det gäller att man får en bra känsla för stället.

2009-12-06 @ 20:37:37
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: carolina

Gym är nog inget för mig, men en låååång promenad, gärna då i Stockholm, men annars går det bra med vår lilla Fågelsångsrund oxå, det är lagom motion för mig. Eller lagom och lagom, klart man skulle behöva lite genomgång av hela maskineriet, men, men, man får vara glad för fötter (var det inte det Hasse o Tage sa nån gång) ;)

2009-12-07 @ 07:55:37
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Lena

Njaaa....gym är nog inget för mig men däremot kunde jag nästan känna den friska luften i din beskrivning. Älskar promenader!

2009-12-07 @ 15:40:25
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Mumin

Det var ju en riktig långpromenad....och visst är det skönt att träna. Jag har tränat flitigt i 2 år nu och det är så jäkla skönt....lite jobbigt innan man kommer iväg...men sen är det ju underbart. Ta dig en funderare till:) Kram Mumin

2009-12-07 @ 16:00:28
Postat av: Vicktoria

Du måste börja träna på Sport life nu när min bästa har flyttat till Sthlm för att förgylla.

Du hittar henne på Odenplan och det är definitivt värt omaket ;)



Du hittar henne som Sandy bland mina länkar.



KRAM

2009-12-08 @ 10:48:36
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback