Musik

Det är kul när man känner sig som en vinnare. Jag sitter just och njuter av att ha lyckats få ett tvättstugepass som fungerar med mina arbetstider, faktiskt det första på nästan tre veckor. Medan mina lakan lättejefullt dansar omkring i sitt löddriga bad sitter jag och kollar mina musiklistor.
Jag har otroligt många Queen-låtar. Queen har varit en drog, jag måste erkänna det. Förutom Queen har jag alltid överkonsumerat Elton John, Rod Stewart och George Michael. Sen finns det många andra artister som har sin givna plats både i mitt hjärta och i min skivsamling. Leonard Cohen gör mig nästan religiös. Oh, vad många fina upplevelser jag kopplar ihop med honom. Nästan hela mitt liv har han funnits där och sjungit sensuella eller tröstande ord med sin raspande röst.
Och så finns den här jättegulliga tjejen som har så skön röst och så god karisma:



Jag såg Jill Johnsson på Cirkus för några år sen, och det var den mest trivsamma föreställning jag har varit med om. Man kan inte låta bli att tycka om henne!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Cohen. En kompis var och såg honom i New York nyligen. Före konserten åt hon ostron och mitt under musiken blev hon akut dålig. Det var bara att rusa till en toalett och kräkas, men konserten var så bra att hon sedan gick tillbaka in och njöt (och hoppades att hon inte luktade alltför illa...)

2009-12-18 @ 20:51:21
Postat av: Anna ..dansar in

Mmm jo men du Jill hon är bara så go hon..jag brukar höra när hon gästar RixmorronZoo ibland..hon är verkligen supertrevlig..tjaaaa som du och jag typ..:)

Postat av: Anna-Lena

Leonard Cohen tröttnar jag aldrig på.

2009-12-18 @ 22:29:15
Postat av: Annelie

Åh! Denna låten var min 2008 :-)

2009-12-18 @ 23:56:20
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Lissen

Hoppas du känner dej som en vinnare idag också!

Musik förgyller livet och det är roligt att lyssna på olika musik, beroende på stämmninga.

Ha en skön adventskväll!

2009-12-19 @ 19:20:36
URL: http://http:LissenTo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback