Hårvård

Det börjar bli dags för mig att gå till frissan, och då vet jag precis hur det blir. Först drar de lite i håret och frågar hur lång tid det har gått sedan förra klippningen. När de har fått svar på det kammar de lite planlöst i håret och frågar på vilken salong jag klippte mig.
Sedan drar de ut håret åt sidorna, samtidigt som de allvarligt tittar in i spegelbilden, och så frågar de om jag har varit och taggat lite i håret själv. För det mesta är jag tvungen att erkänna att jag har klippt en aning på luggen eller vid öronen, och då låter de bekymrade, men betonar att de nog ska ordna det hela.

Mot slutet av klippningen brukar de fråga vilket schampo jag använder, och om jag skulle berätta att jag just nu använder Konsums allra billigaste schampo skulle de nog svimma på kuppen. De brukar oftast rekommendera något schampo som de för tillfället säljer till ett oerhört bra pris på salongen. Det fantastiska priset brukar ofta vara 350 kronor eller så för en halvstor flaska. Fast då brukar det å andra sidan alltid stå "20% mer" på flaskan. Om det är 20% mer schampo till samma pris, eller om de helt enkelt bara har ökat förpackningens storlek, eller om de rent av har höjt priset med 20% brukar inte framgå.


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Ha ha ha...så på pricken..du där sitter man helt utlämnad och måste dessutom se sig själv i spegeln hela tiden när man ska dra till med nåt fantastiskt bra som nödlögn..detta är mer än vad man klarar av nästan..himmel när jag sedan kommer hem..ja då ändrar jag och rättar till frisyren det första jag gör..



Och detta betalar jag flera hundra kronor för..grr o morr..:)men roligt är det att se hela detta spektakel framför sig..himmel vilket roligt inlägg Fia..

Postat av: Inger Maryissa

Känner igen det där som du berättar.

Själv brukar jag fixa till luggen då den märks mest när håret växer.

Men frissan gillar ju att göra allt själv ;-)

När det gäller champo så har jag en känslig hårbotten så jag har svårt att hitta ett bra champo.

Och det har hänt att jag hittat ett bra hos frissan, men de är bra mycket dyrare.

Nu har jag hittat ett på hälsokost för 80:- som är fantastisk för mitt hår och hårbotten.

Men nu börjar det bli dags att gå till frissan igen....

Ha en bra fortsatt kväll.

Kram



2009-12-09 @ 22:44:57
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Kanske dom går samma kurser i taktik för att få kunden i lite underläge. Sedan ska liksom total förvandling ske med deras sax som klipper "bäst" och deras fantastiska hårschampoo.

Jodå jag har gått på det här jag också, flera gånger.

Eftersom jag brukar hacka i min lugg också!!!!

Trevlig helg

2009-12-11 @ 16:38:28
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback