My little pony

När jag skrev om de kommande tårarna i salongen till "Marley och jag" dök minnet av ett biobesök för många år sedan upp. 
Jag skulle gå på bio med dotter 1 och 2, och vi skulle titta på "My little pony". Vi hade massor av "Ponies" hemma, och vi hade flera böcker med tillhörande kassettband, där det var en litet pinglande läte när det var dags att byta sida.  Mina tjejer älskade att lyssna och titta i böckerna gång på gång, så vi vuxna var innerligt trötta på den tjatiga texten.  Deras favorit var "Picknick i Paradisgården", och fortfarande kommer mina döttrar ihåg texten utantill.

När vi bänkade oss i biosalongen var tjejerna väldigt förväntansfulla och uppspelta. Men det hann inte gå särskilt långt in i filmen förrän det började bli sorgligt, och mina döttrar är mer än normalt medkännande så de började störtgråta av medlidande med de stackars småhästarna som råkade ut för olika saker. Jag försökte febrilt trösta dem och viskande förklara att det bara var en film och att det skulle sluta bra, men mina flickor grät mer och mer högljutt och jag märkte att de som satt i närheten blev störda av gråten. Till slut var många av besökarna mer fascinerade av mina barns reaktioner på filmen än av själva filmen. Jag var beredd på att bli utvisad med mina rödgråtna barn, men vi fick faktiskt sitta kvar ända tills det lyckliga slutet kom. När vi gick ut från bion såg jag att några saktade in på stegen för att få en skymt av barnen som hade gråtit så förtvivlat när hästarna utsattes för fara och elakheter, men mina tjejer var alldeles slut och märkte inte att de hade vållat så mycket uppmärksamhet.
De gråter fortfarande lätt när något är sorgligt, så de får nog inte gå med på söndag...

Här en liten nostalgitripp för er som vill..

Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh, tack för nostalgitrippen :-)

Postat av: Helena

Jag är likadan. Inte så högt förstås men jag gråter, det går inte att hejda.

Jag fick också ett minne när du berättade om bandet. Jag lyssnade om och om på Pippi skivan och fortfarande kan jag rabbla repliker. De sitter som klister. Tänk om annat nyttigare hade gjort det istället :0)

Ha en trevlig helg.

2009-04-24 @ 17:20:09
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilket biobesök det blev.

De hästarna har man upplevt ja ja det var tider det.

Kram Ingrid

2009-04-24 @ 20:54:34
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: R

Kan ju meddela att mellan-Y står bredvid mig när jag läser högt ur ditt bloginlägg till musiken från My little pony. Hon skrattar högt och minns genast biobesöket. Samtidigt som hon skrattar förtjust och drar repliker från filmen/böckerna så börjar ögonen vattnas. Inte mycket som hänt de senaste 20 åren verkar det som :-)

2009-04-24 @ 22:18:36
Postat av: Pia

Jag är så lättrörd att jag gråter om jag ser sälungar på tv!!! De är så söta och oskyldiga.. Jag grät när jag såg Susan Boyle på youtube (http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY)

Jag gråter f-n till allt!! Blir rörd för minsta lilla.. ;o) Vågar inte se Marley o jag på bio.. väntar tills jag kan hyra den istället!!

2009-04-24 @ 23:10:15
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag är en snörvlare jag med på bio..när jag såg Lejonkungen ojoj



My Little Pony såg min son med när han var liten...han lekte också med dom...ha en go dag, kramen

2009-04-25 @ 08:25:40
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: elena cn

Hihi! Tänk att du fick gå på My little ponny...jag fick offra mig och titta på hela två filmer med Pocemon! Det du!! Mina barn grät inte en tår och jag somnade:)

2009-04-25 @ 22:34:48
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Haha, så gulliga:-) Jag hör också till samma känsliga släkte- det behövs inte mycket för att sätta igång mina vattenkranar. Skönt:-)

2009-04-26 @ 17:33:00
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Dotter 3

Haha, syrrorna alltså. Så skulle jag aldrig göra. Aldrig.



Jag vet. Mamma, jag säger bara Rent. 525 600 minutes. Snyft.



Och ja, jag blev rörd av inlägget.

2009-04-28 @ 20:26:29
Postat av: Jessie

Oh, picknick på paradisgården.. Hade ett sånt band när jag var liten.. Finns det att få tag på någonstans?

Nostalgi :D

2009-09-10 @ 14:35:54
URL: http://sarakechi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback