Utan snus i tre dagar försmäktar vi på denna ö...

...eller hur var det Pippi Långstrump sa?



Vi har varit utan internet, telefon och TV, för det har varit problem med ComHem i ett par dagar. Det är inga problem att ägna kvällarna åt att sitta och umgås, eller läsa en bra bok eller så, men jag tänker på gamla, sjuka eller handikappade som känner en stor trygghet i att kunna nå andra snabbt per telefon. De som har riktigt stora behov har förmodligen ett säkerhetslarm lätt tillgängligt för att få hjälp vid behov, men det finns säkert många som inte har fått den möjligheten. Då känns det antagligen inte så bra att sitta isolerad och hjälplös.

Jag har inte haft tid att blogga på jobbet, men jag hann läsa några favoritbloggar på en lunch. Däremot blev det klent med kommentarer. Nu ska jag surfa runt och uppdatera mig lite.

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Vad gjorde vi innan Internet??!! Jo just det.. umgicks IRL :-D

Postat av: agneta

fast det här väl oxå ett sätt att umgås?

2008-09-07 @ 18:44:41
URL: http://stillstanding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback