IKEA och bollhavet

Under lång tid var det så att när maken och jag handlade på IKEA roade våra döttrar sig i bollhavet. Det var en alldeles utmärkt lösning. Alla var nöjda och glada.

Nu har det gått ett antal år, och döttrarna har inte längre tillträde till bollrummet, i alla fall inte i egenskap av besökare.

Igår var det dags för besök på IKEA igen. Den här gången löste vi det så att yngsta dottern och jag gick runt och handlade medan maken och svågern tog en pubrunda på Södermalm. Det är hans bollhav. Det var en alldeles utmärkt lösning. Alla var nöjda och glada.


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Finns det fortfarande bollhav? På McDonalds är de avskaffade. Ohygienska misstänker jag. Pubar låter som ett riktigt bra alternativ, om man har åldern inne.

Postat av: Ninni

Haha "gubbdagis"....



numera på IKEA lämnar man ju in sina barn på Småland..ser roligare ut än bollhav.



Underbart rolig bild som vanligt...undrar om de testar sina anställda på det sättet..haha då skulle inte jag få jobb.



Ha en sköööön söndag..kramen



2008-09-14 @ 10:49:38
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Erik

Där har IKEA helt klart missat en grupp. Oss som hellre tar en öl och småsnackar, kastar lite pil. Att följa den snitslade banan på IKEAs varuhus kan driva mig till vansinne... Bollhav fanns inte när jag var barn, synd, det verkar kul ;-)

2008-09-14 @ 23:25:26
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: agneta

alla borde ha ett eget bollhav...

2008-09-15 @ 19:12:47
URL: http://stillstanding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback