Com Hem - vi uppskattar att du väntar!

Ja och det har jag verkligen gjort den senaste tiden. Väntat, alltså. På Com Hem. Men det börjar kännas lite tjatigt nu. Jag är utrustad med ett mycket stort tålamod, men jag måste säga att det börjar ta slut.
De senaste tre veckorna har internet trasslat till tusen. Vissa dagar har vi även varit utan TV och telefon. Då har vi försökt ringa till kundservice med hjälp av mobilen, men vi har gett upp när vi har knappat in alla våra val i luren och har fått höra: "Ni är nu placerade i telefonkön. Vi uppskattar att du väntar. Du är nu placerad som samtal (pip, pip) 56, och väntetiden är beräknad till (pip, pip) 35 minuter.Vi uppskattar att du väntar". Det löjliga är att de i början av samtalet ber en att knappa in personnumret för att man ska få en snabbare hantering, och när det efter lång tid äntligen svarar en person i andra änden av luren så börjar personen alltid med att fråga efter personnummer. Har det bara varit ett tidsfördriv att knappa in de olika valen? Är det en fint för att man ska stå ut lite längre med sin väntan? "De har i alla fall fått mitt personnummer, så när jag kommer fram kommer det att gå väldigt snabbt och smidigt" , tänker man förnöjsamt trots att man har 27 minuter kvar att vänta, och så tänker man på de stackarna som inte har lämnat sitt personnummer. Vad händer med de kunderna? Hamnar de i en annan, mycket långsammare kö?

När jag väl kommer fram till support är jag så noga med att inte vara otrevlig mot den stackars människan (don´t shoot the messenger, ni vet)  så jag är så övertrevlig att det knappt låter som om jag har problem med internet. Då måste de undra varför jag besvärar mig med att sitta i en evighetslång kö när jag egentligen inte har problem. Eller så tror de att jag ringer bara för att få prata lite med någon. "Com Hems jourhavande medmänniska - vi uppskattar att du väntar. Knappa in ditt tiosiffriga personnummer och lyssna på följande alternativ...."


Kommentarer
Postat av: ejmis

Fy så irriterande sånt där kan vara!!!

Postat av: Åsa

Halloj! Min pappa har com hem och det verkar vara värdens sämsta skit om jag får uttrycka min mening. Bara klydd. BYT!

2008-09-20 @ 17:03:42
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Du kan då få till det! Men trots humorn är det inte roligt att sitta där i kön. Dessvärre är det inte bara hos ComHem man blir sittande.

2008-09-20 @ 17:28:31
URL: http://pantersylvia.blogg.se/
Postat av: Annelie

Bredbandsbolaget ær också skit.

2008-09-20 @ 23:31:55
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet inte säkert vad vi har men tror det är telia och vi har aldrig problem kram Tingeling

2008-09-21 @ 00:00:26
Postat av: Hanna

Jag gillar inte när man måste uppge sitt kund/personnummer. Särskilt inte om jag har ett pågående ärende. Då tänker jag att de tycker jag är så jobbig att de låter mig vänta aslänge i hopp om att jag ska ge upp...

2008-09-21 @ 11:12:23
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ninna

När jag läser ditt sist textstycke drar jag på munnen, igenkännande. Vi har comhem för tv och internet, men inte haft problem med dem på några år. För ngr år sedan hade de sämre service, alltså upplever vi en förbättring nu. Telia har vi vad gäller telefon.

2008-09-21 @ 12:47:14
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: amonym

Usch stackars dig! Hoppas det löser sig. Vi har telia och det strular sällan....fast nu har datorn lagt sig ner och stendött....är inlagd för service. Alltid är det nått=)

2008-09-22 @ 08:51:48
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Mia

Jättejobbigt! Men förlåt...jag skrattar åt din beskrivning, den är så skönt härlig! L

2008-09-22 @ 11:59:48
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Erik

Ha, ha! :-) Ja det var inget skadeglatt skratt, utan igenkännande/deltagande. Snyggt skrivet om dessa knappval och eviga köer... Hade strul med e-posten för ett tag sedan och hamnade i liknande problemköer. Inte alltid man kan vänta i dryga halvtimmen. Undrar om de ständigt är underbemannade på supporten? De försöker kanske trötta ut oss kunder? Så med tanke på dessa problem då och då skulle jag aldrig våga släppa min fasta telefonen till förmån för Comhems erbjudanden/kampanjer. Nog med strul med bredbandet! :-) En god vän har haft många turer med Comhem, vi har svurit i kapp några gånger och jämfört våra "äventyr". Bra om det löst sig till slut!?

2008-09-22 @ 18:33:29
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Com hem borde byta namn till Kom bort. Det var vad som hände bredbandet i våras. Helt borta och det tog tre veckor innan de hittade abonnemang, problem och hur man skulle lösa det. Min enda trös är att vi har det gratis genom makens jobb.

2008-09-22 @ 20:33:35
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback