Bok för blodgivare?

Förra året läste jag ungdomsboken "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer, då vi hade läsvecka på vår skola.

Det  är en säregen berättelse om en kärlekshistoria mellan Edward och Bella. Det som gör det till en udda berättelse är att Bella är en vanlig tjej medan Edward är vampyr. Berättelsen är både sorglig, spännande och vacker, med ett läckert slut. Jag tror inte att jag skulle ha läst den om jag inte hade tonårsperspektivet för ögonen, men jag blev ändå väldigt fascinerad av berättelsen.

Jag har missat den andra boken i serien. Den heter "När jag hör din röst"

Nu har jag precis beställt den tredje boken i serien: "Ljudet av ditt hjärta". Det ska bli spännande att se om stämningen finns kvar fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är helt förälskad. Har gråtit mig igenom båd de två första. Den kom åt någon nerv tror jag...

Postat av: Maria

Hej! Jag FBI- kommenterar lite =) så att ingen annan läser kommentaren.

Ska absolut vila i sommar, har redan börjat läsa några svenska deckare. Svenska deckare + sommarlov = fantastiskt tidsfördriv. Oh yes.

Men du! Jag är så otroligt nyfiken på ditt nya jobbliv som rektor (för det är du, va?), kan inte jag få åka till Stockholm någon kväll i sommar och dricka öl med dig och prata lite skola, rektorer och matte?! Skulle vara så otroligt intressant och kul. Om du pallar med skolprat på sommarlovet, vill säga =)

Kram och ha ett bra lov!

2009-06-09 @ 22:43:56
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback