Sköna, soliga dagar!

Tack för att ni höll tummarna så solidariskt! Det blev tre strålande vackra dagar med fina naturupplevelser. Jag tror det var ett gott betyg när flera av eleverna sa:
- Det var inte så tråkigt som jag hade trott.
Översatt från en femtonåring till medelålders betyder det:
- Det här har verkligen varit roligt.

Inledningen av det hela var en aning pinsam. Den entusiastiske biologen som tog emot eleverna och lotsade dem genom dagens arbetsuppgifter inledde med några faktafrågor. Mina elever kunde inte svara rätt på en enda fråga i den inledande rundan. De kunde inte ens gissa på något som liknade rätt svar.
Biologen tog mig lite åt sidan och undrade hur vi hade förberett oss för dagen, och jag kände att jag först hamnade i en försvarsposition där jag tänkte börja ursäkta och förklara mig, men sedan sa jag att mina elever var mycket väl förberedda, men kanske inte på just det han frågade.
Ungarna jobbade bra i fält och skötte sig bra på bussen, så jag var väldigt nöjd med dagarna.
Och så är det inte så dumt att gå omkring tre dagar i solsken i vacker natur och få betalt för det.


Kommentarer
Postat av: Mumin

Va härligt ni har haft det! Klart att dem tyckte det var roligt att vara ute även att det är tonåringar, men tonåringar är ganska trevliga personer tycker i alla fall jag. Jag har alltid kommit bra överrens med barn i den åldern, det ser man ju bara på ens egna barns kompisar som nästan bodde här. Den där biologen var nog för nitisk tror jag, bry dig inte om honom. Jag tror du är duktig på att lära ut saker. Kram vännen! Mumin

2008-10-09 @ 20:29:21
Postat av: Ingegerd

Det var ju lyckade dagar! Att biologens frågor inte stämde med vad Du tyckte var viktigt att lära eleverna betyder inget. Huvudsaken att eleverna fick fina upplevelser och respekterar naturen.

Postat av: Ninna

Låter väldigt lyckat. Eleverna kommer helt säkert att minnas dagen på ett positivt sätt.

2008-10-09 @ 21:41:48
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Jonas

Alltid trevligt när eleverna blir positivt överaskade. Joo ni hade tur med vädret. Första molndage var först idag..... Då kan jag släppa tummen nu då??skämt

2008-10-09 @ 23:16:36
URL: http://storarvid.blogspot.com/
Postat av: Y

Inte när du dessutom så lätt blir brun, din usling. Du har säkert fått en massa färg vid detta laget.



Vilken tur att ni hade så bra dagar!

Postat av: Kersti

Härligt när både elever och lärare trivs. Det måste vara den allra bästa grogrunden för lärande på högsta nivå. Att så solen skiner hjälper säkert också till en smula.

2008-10-09 @ 23:39:38
URL: http:/http://plommenad.blogg.se
Postat av: bjorne

Inget att skämmas för,att få betalt av att ha det gott i skog och mark är ett privilegeum som ens chefer hittar på bara dom inte behöver va med själva, har man tid och lust så är det bara bonus,ha de gott o kramis.

2008-10-11 @ 21:05:28
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback