Jag har varit lite otrogen...

Ja, ni behöver inte bli så jätteförskräckta, för det handlar om symaskiner. Jag har tidigare berättat om min gamla trotjänare, en grön Husqvarna som snällt har lappat jeans och fållat gardiner år efter år.





Nu har jag skaffat en ny vid sidan om. Jag har nämligen börjat umgås med en Pfaff expression 2038, en modern skapelse med en massa spännande funktioner.
För att kunna använda alla funktioner har jag gått på kurs. Det var verkligen roligt. Jag har fått lära mig använda en massa olika sömmar,  byta pressarfötter beroende på vad som ska sys och har fått praktiska tips på hur man syr snygga halslinningar, gör osynliga lagningar, syr passpoaler, snygga fållar, quiltar mm mm. En ny värld öppnade sig för mig. Så nu har jag sytt kuddar, lappat jeans, fållat brallor och sytt tjusiga namnlappar med taperad kant runtom. (ni vet en kant med täta stygn som en ram runt texten). Jag har tyger och trådar i ena handen och instruktionsboken i den andra. Och det är så roligt!



Min nya Pfaff

Kommentarer
Postat av: Ninna

Jag hade en sådan Husqvarna, som jag bytte in mot en ny Singer.

2008-10-19 @ 20:53:42
Postat av: mammselen

Men den gamla maskinen var vackrare!

2008-10-19 @ 21:48:36
Postat av: a

åhh... jag har ett par jeans som skulle behöva lite omvårdnad... intresserad?

Postat av: Dotter yngster

Nu älskar jag dig ännu mer förstår du. Nu kan du laga alla mina trasiga kläder. Eller kanske mina Converse till och med. Snälla? De är ju inte såå trasiga.

2008-10-27 @ 17:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback