Bra att veta? (Jag prövar att modeblogga)

Det här hittade jag alldeles nyss. Tänk så skönt att få klara besked om detta:

Angelina Jolie klär i tubklänning medan Kate Hudson är mindre smickrande i sin. En stadig bh hade hjälpt henne.
7 modemyter - bara en är nästan sann
 
"Du ser tjockare ut i svart" och "matcha aldrig svart och brunt". Det finns mängder av modemyter - som itne stämmer... 1. Svart gör dig smalare.
FALSKT. Svart drar till sig ljus och ser kompakt ut. Det kan göra att du ser större ut. Prova något mörkt grått i stället, som inte absorberar.
2. Tubtoppar passar bäst på kvinnor med liten byst.
SANT med modifikation. Det krävs en bra bh utan axelband för att det ska vara snyggt. Och det gäller alla oavsett byststorlek.
3. Ha aldrig bruna skor till svarta kläder.
FALSKT. Vill du ha det så ha det! Lägg till ytterligare en färg på till exempel väskan, om du vill hålla isär svart och brunt.
4. Lite större personer ska inte bära kraftiga material.
FALSKT. Sådana material döljer det som putar ut. Det gör att du ser smalare ut eftersom kraftiga material inte sitter slimmade längs kroppen.

5. Tvärrandigt gör att du ser större ut.
FALSKT. Det får dig att se slankare ut.
6. Ett bälte fixar en snygg midja.
FALSKT. Om du inte har en midja kommer avsaknade av den att bli ännu tydligare om du sätter på dig ett bälte.

7. Bara små kvinnor kan ha smala jeans.
FALSKT. Smala jeans eller inte avgörs av benens form och proportioner. Det har alltså inte med klädstorlek att göra.

Kommentarer
Postat av: Madicken

I all hast så läste jag "turbotopp" (vid punkt 2)

Haha, undrar hur en sån skulle se ut :)

Postat av: Hanna

Jag tänkte att du lagt ut bilder på dig själv tillsammans med en kändis. Vem är Fia och vem är Angelina. Jag gissar att du är den till vänster.

2008-10-10 @ 15:21:27
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Fia

Madicken: Det låter ju sportigt i alla fall

Hanna: Det är nästan jobbigt att folk så ofta blandar ihop mig och Jolie. Vi är tydligen till förväxling lika ;)

2008-10-10 @ 22:26:19
Postat av: Ninni

Bra då vet jag det...det där med randigt läste jag om i Metro häromdan!



Ha det gott denna gråa lördag..ja ni kanske har vackert väder??



Kram kram



PS ja visst har vi det fint i "vår" skog..DS

2008-10-11 @ 10:13:32
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Erik

Jaha, ja det var verkligen något för intresseklubben antecknar...

Men kanske värt att lägga på minnet när nya kläder ska inhandlas. Om tydlig midja är ett problem, kan jag köra med hängslen då?

2008-10-14 @ 23:45:21
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback