Utmaning

Jag har fått ett uppdrag av Socrate att plocka den bok som ligger närmast, och läsa vad som står i mening 6, 7 och 8 på sidan 123. Den bok som var närmast var "Efter alla år av saknad" av Peter Robinson. När jag slår upp sidan 123 och söker mig till mening 6, 7 och 8 hittar jag följande: Banks visste jäkligt väl att hans far aldrig hade gillat hans yrkesval, och oavsett hur bra det än gick för honom, hur framgångsrik han än blev, skulle han för sin far alltid vara den som förrått arbetarklassen som av tradition fruktade och föraktade poliser. Enligt Arthur Banks uppfattning var sonen anställd av medelklassen och överklassen för att skydda deras intressen och egendom. Det spelade ingen roll att de flesta poliser i Arthurs generation kom från arbetarklassen, i motsats till hur det var idag när många kom från medelklassen och hade läst vid universitetet.

Puh! Jag lyckades tydligen få tag i en bok av en författare som gillar långa meningar med många bisatser, men det har jag inte tänkt på förrän jag skulle skriva av meningarna. Tidigare har jag bara noterat att Robinson är en bra författare.



 Vill ni läsa en recension kan ni läsa här.

Kommentarer
Postat av: Kraka

Jag läser också Peter Robinson nu, I djävulens sällskap. Han gillar verkligen att ha långa meningar!

Postat av: Socrate

Man får tacka för att du antog utmaningen. Klockrent träffade du också, då jag ofta känner att jag skriver för långa meningar. Även för många, då jag har oerhört svårt att skriva kortfattat och kärnfullt. Ska gå första bästa kurs i kort&gott-skrivning.

Ha De önskar vännen Socrate

2008-06-02 @ 00:38:02
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Fia

Kraka: Men han är en väldigt bra författare. Han är bra på att bygga upp stämningen.

Socrate: Jag hoppas innerligt att du inte trodde att jag har haft funderingar över längden på dina meningar. Jag läser med glädje din blogg och dina kommentarer här, utan att ha funderat över om meningarna är långa eller korta.

2008-06-03 @ 18:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback