Jag har en gammal moster som heter...

I morgon (fredag) ska jag umgås med mina systerdöttrar. Vi hoppas på fint väder så vi kan leka i varenda park på Södermalm hela dagen. Och så tror jag att vi kommer att fika lite i Söderhallarna, och gå runt och titta och lukta på all god mat.
Dessutom ska jag se till att tjejerna hejar på Hammarby! (Hammarby har just blivit svenska mästare i handboll!)
Vad ska vi göra mer? Rita teckningar? Leka affär? Bygga pärlplattor? Leka hästar? Leka fina damer? Sjunga pippisånger? Läsa sagor? Ja, ni ser, livet innebär bara roligheter för tjejer som är 3 och 5 år! Och det är roligt för en gammal moster också!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om ni känner fört, ring den trötta kusinen så kanske vi kan leka allihop tillsammans! Det vore väl trevligt!?

kram stora y

2008-05-01 @ 22:03:26
Postat av: Anonym

... eller fika i alla fall...

kram stora y

2008-05-01 @ 22:04:23
Postat av: Anna*

Teskedsgumman :-)

Minnen ...

ha en fortsatt trevlig helg!

Postat av: Ninni

Va mysigt ni ska ha..hoppas nu att ni har fint väder..det har inte vi!



Vilka söta kycklingar ni har fått..får ni gosa med dom??

2008-05-02 @ 08:55:39
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Lena

Kikar in för att önska en trevlig helg!

Är lessen att jag inte besökt dig mer men sista tiden har varit kämpig!

Kram på dig!

2008-05-02 @ 10:13:34
Postat av: frktjatlund

Vi kanske ses någon gång i Bajsgruvan. F'låt, jag menar Bergsgruvan. Den lekparken gillar barnbarnen.

2008-05-02 @ 10:53:28
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Hoppas det blev en trevlig fredag!

2008-05-02 @ 17:29:41
URL: http://junitjej.blogg.se/
Postat av: Borthy

Vad mysigt med sådan moster-glädje!

Själv har jag inget bra självförtroende som lektant.

Min syrra har dock alltid varit en bra moster tilll mina gossar och deras pappa har alltid lekt fint med dem!

2008-05-02 @ 21:06:29
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Borthy

Vad mysigt med sådan moster-glädje!

Själv har jag inget bra självförtroende som lektant.

Min syrra har dock alltid varit en bra moster tilll mina gossar och deras pappa har alltid lekt fint med dem!

2008-05-02 @ 21:06:47
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Mia

Det verkar som flytten av bloggarna för det mesta har gått ganska smidigt, har lite "barnsjukdomar" med min men det löser sig L

Ha en kul helg, det verkar så! ;-)

2008-05-03 @ 08:32:37
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: tingeling

Låter som en underbar dag

Själv jobbade jag igår med de sominte har sådana underbara nostrar.

Jag hade valt själv att jag ville jobba hade massor med pappersjobb. kram Tingeling

2008-05-03 @ 09:32:21
Postat av: vivan

Härligt at få bara bara faster och göra kul med barnen...utan att päronen är med...kramiz

2008-05-03 @ 09:51:11
URL: http://[email protected]
Postat av: Fia

Tack för alla kommentarer! Jag har haft så mycket annat för mig att jag inte har hunnit svara.

Stora Y: Gärna lite fika!

Anna: Teskedsgumman är väl en härlig dam?

Ninni: Vi får gosa med kycklingarna. Nu har det blivit 16 stycken, så man får passa på att gulla med dem innan de åker till hönsgården.

Lena: Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig för dig!

2008-05-05 @ 20:21:15
Postat av: Fia

frktjatlund: Jag ska absolut speja efter dig nästa gång jag besöker Bajsgruvan :)

Junitjej: Det var kanon med en ledig fredag. Hoppas att du också fick njuta av lovet.

Borthy: Du är säkert en jättebra moster! Kolla lite fint med ungarna ska du se.

Mia: Hoppas du också fick en skön helg!

2008-05-05 @ 20:25:50
Postat av: Fia

Tingeling: Du får kanske möjligheten att vara ledig lite längre fram? Då kan du utnyttja er nya båt!

Vivan: Ja, det är kul att prata med tjejerna om allt möjligt. De har så roliga tankar.

2008-05-05 @ 20:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback