Filmanalys: "P.S. I love you"

Igår tittade jag på "P.S. I love you", och om man bortser från att jag omedelbart ville flytta till Irland och hitta en egen irländare, (jag var ju gräsänka...) så blev jag lite, lite besviken på filmen.  När jag läste boken grät jag mer ju mer jag närmade mig slutet, men när det gällde filmen så snörvlade jag mest i början, men kunde behärska mig mot slutet. Det kan i och för sig bero på att jag satt ensam i början av filmen, men i slutet hade jag sällskap hemma.

Slutsats: Det är en klart sevärd film, men boken är bättre. (Och så brukar det ju alltid vara).
                 Filmen får fyra pappersnäsdukar av fem möjliga. 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Visst är det härligt med en riktig snyftare ibland?

Postat av: tingeling

Nu har jag oxå sett den sådär tyckte jag om den kram Tingeling

2008-05-25 @ 09:41:20
Postat av: Hanna

Det förutsätter att man orkar läsa boken/böckerna (tänk: sagan om ringen).

2008-05-25 @ 12:23:26
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: britten

jag har levt med en irländare och kan bara instämma det är underbara människor...härliga omtänksamma roliga och musikaliska...

2008-05-25 @ 19:20:56
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Eva

Tack för tipset, då ska jag försöka få tag i boken :-)

2008-05-25 @ 21:06:16
URL: http://suntliv2.blogg.se/
Postat av: Fia

ejmis: Ja, det kan vara befriande!

tingeling: Boken var betydligt bättre.

Hanna: Ja, det är sant. Jag har aldrig pallat "Sagan om ringen", varken i bokform eller som film. Jag tycker den är så tråååkig! Jag har försökt flera gånger, men det går bara inte.

Britten: Vad härligt att det inte bara är fördomar!

Eva: Ja, den är läsvärd. Men glöm inte att ladda upp med näsdukar. Och läs för guds skull inte på bussar eller pendeltåg...

2008-05-25 @ 21:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback