You´ve got to have friends...

I mitt yrke blir man lätt lite sarkastisk. Idag satt vi ett par stycken och smidde ondsinta planer på vad vi skulle göra med elever som är högljudda och stör de andra (och oss) i klassrummet. Planerna var så barbariska och ohyggliga att jag omöjligt kan skriva om det här. Men vi fick lätta på trycket, och fick oss ett befriande skratt på köpet.
Sen hade min klassföreståndarkollega märkt att jag inte var på topp, så han kom in på en av mina lektioner och hjälpte till med alla ungar som behövde hjälp med matten, eftersom han hade håltimme. Han tyckte att jag behövde lite stöttning. Det kändes så himla bra!



Kommentarer
Postat av: www.anamariateresa.blogg.se

Idag var jag på utvecklingssamtal med min son.
Träffade i en av koridorerna en av lärarna (en kvinna) som har min son i spanska. Jag frågade hur det var: Jo sa hon, Niklas klass 8B är mycket stökig och de gruffar och knuffar och pratar o skriker.
Mitt förslag var då att de kunde avsätta tio minuter UFC (utan slag i ansiktet) för det är jättejobbigt. Har testat själv mycket konditionskrävande!!! Då blir det säkert lungt i klassen.Jag behöver inte nämna att hon såg något häpen ut när jag förklarade vad det var för sport.

Postat av: amonym

Har full förståelse!!! Ni lärare har all min respekt!! Själv är jag simfröken ett par timmar i veckan och den lilla tiden kan få mig att smida liknande planer runt en del av de små barnen. Men det är väl viktigt att man får ventilera det och kunna skoja om det. Skönt med stöttande och förstående kollegor! Och tack för tipset vad jag ska göra med skålarna..... funderar starkt på att göra just som du skrev! Tyvärr kan jag inte godkänna kommentarer från hemdatorn....nått fel som är sönder....eller så=)
Skaffa dig nu en bra dag i morgon - full av glöd!!!!

2008-03-05 @ 20:31:10
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Anonym

Så skönt
med kollegersom ser och förstår och som dessutom stötter en.
Jag tyhcker verkligen tt ni lärare gör ett bra
jobb kram Tingeling

2008-03-05 @ 20:38:51
Postat av: Fia

Teresa: Jag tror jag ska ta med mig förslaget om UFC till jobbet. Inte dumt alls!
Amonym: Visst är det skönt att ha en ventil på något sätt, så man kan skratta bort ilskan!
Tingeling: Stöttande kollegor är guld värda! Dessutom tycker jag att vi har jättefina förskolor med genomtänkt verksamhet och kompetent personal. Ni gör ett kanonjobb!

2008-03-05 @ 21:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback