Att vara moster

Igår hämtade jag mina systerdöttrar på deras dagis. Vi skulle ha en mysig eftermiddag tillsammans. Tjejerna visade mig sina senaste teckningar som hängde på dagisvernissage.
Under trivsamt småprat strosade vi på Södermalm på väg hem till tjejerna. Vi bestämde att tjejerna skulle fixa fredagsmiddag åt sina föräldrar, och de började planera vilka finkläder de skulle ha på sig när föräldrarna kom hem.

Det visade sig att det blev rena släktträffen när vi kom hem till tjejerna, för två av mina döttrar som så gärna ville träffa sina småkusiner dök också upp.

Sen fick vi några timmar med änglar  (Eller älvor? Eller kanske fjärilar?) och prinsessor som dansade runt sjungandes "Hallå där, köp blåbär!" och andra hitlåtar.
Jag kom på att det var ett tag sedan jag hade en treåring som låg på golvet bland lego och dockor, iklädd änglavingar och björnfötter, djupt engagerad i ett samtal mellan en legokossa och ett legofår. För tillfället var de en mamma och en pappa som skulle köpa mat.

Bara så du vet, syrran...vi hade en jättemysig fredagseftermiddag. 

Kommentarer
Postat av: Lillasyster - Foreverkeso

Gästbloggare - Lillasyster foreverkeso (jag gillar det där vita kladdet,framför allt med oliver) som har krävt plats för följande inlägg: Så här kan det vara att ha bloggaren Neverkeso som storasyster.En fredag hämtar hon dina barn på dagis så att de får mystid med sin fina moster. Du och sambon får order att komma hem först klockan 18.00.Vid utsatt tid infinner ni er och möts av följande:Era två gosiga barn är uppklädda (och en bonus är att två av deras vuxna kusiner, ok en är "bara" tonåring, är på plats)Det doftar underbart av mat och nybakat bröd. Bordet är vackert dukat för en trerätters meny. Så får du sitta ned och blir serverad delikat mat, tillsammans med nybakat lantbröd. Till efterrätt blir det nybakad sockerkaka med bär och glass. Va, vad säger man?!Jo, megasupertack allra käraste syster/svägerska/moster och systerdöttrar/kusiner!!!

2008-03-01 @ 10:22:25
Postat av: Hanna

Det låter väldigt mysigt. Själv blev jag snuvad på tid med mina brorsdöttrar idag. Halsfluss suger... Deras, inte min.

Postat av: ejmis

Det låter som om du kommer att få en kul dag på kalaset ;)

2008-03-01 @ 10:51:22
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anonym

Härligt vilken toppen eftermiddag/kväll för er alla kram Tingeling

2008-03-01 @ 11:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback