Spöklik ö

På ett ställe närmade vi oss en märklig ö. På avstånd såg vi bara de mörka träden som konturer mot den blå himlen. När vi kom närmare såg vi att det var en riktig spökö. Det fanns inte ett grönt grässtrå på marken och träden var alldeles grå och saknade löv. Marken var vit, förmodligen täckt av fågelspillning. I alla träd var det fullt med fågelbon, som svarta bollar mot den ljusa himlen, och jag har nog aldrig sett så många fåglar på en så liten yta. Ön var fullständigt överbefolkad av fåglar, huvudsakligen skarvar.  När jag gick ur hytten för att ta bilder slog en vedervärdig stank av träck och rutten fisk emot mig, och det var ett öronbedövande ljud från alla fåglar. Ni som har fått mardrömmar av "Fåglarna" ska nog hålla er på avstånd från den här ön. Om jag inte minns fel heter den "Skarvön". Den kan inte ha ett mer passande namn.













Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Oj, vilka otroliga foton, och det ser verkligen spökligt ut.

Ja, har man sett " Fåglarna" så är nog inte denna ö, man besöker i första taget ;-)

Och kanske heller inte en ö man åker till och har en picknick ;-)



Postat av: ejmis

Har hört talas om det där men trodde inte att det kunde vara så illa!!

Det blev inga kallingar till A, jag får muta honom med något annat i stället ;)

2008-06-23 @ 18:34:42
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ester

Haha! Jag tror att vi känner någon som skulle hata den där ön.

2008-06-23 @ 19:03:53
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Fåglar är som människor, trevliga i små mängder. Men den stora massan kan bli obehaglig.

2008-06-23 @ 21:40:14
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: evans

"Spökö" var verkligen passande! Som taget ur en Scooby Doo-film (det är sånt som gäller här i huset...). Var ligger den?

2008-06-23 @ 22:06:29
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Stora Y

Öh blä!

2008-06-24 @ 00:37:17
Postat av: a

Var det inte statisterna från filmaen "fåglarna"??



Hjälp!

2008-06-24 @ 10:20:32
Postat av: Fia

Inger Maryissa: Nej, ön inbjuder definitivt inte till en picknick. Stanken var vidrig redan på avstånd, och när man var alldeles nära var det nästan kväljande.

Ejmis: Jag har sett "fågelöar" i skärgården tidigare, men har aldrig sett en sån här spökliknande ö.

Ester: Ja, det här är ju snäppet värre än en handfull gråsparvar! Jag tror inte att jag vågar visa de här bilderna. Man får tänka på sina vänners blodtryck!

fraktjatlund: Absolut! Det är något olustigt med överbefolkning. Det går inte att uppfatta individer längre, utan allt blir en enda massa.

Evans: Den var verkligen "creepy". Perfekt, stinkande miljö för en skräckfilm.

Stora Y: :) Värre än Träskholmen!

a: Jo, fast de har dessutom förökat sig!

2008-06-24 @ 13:36:40
Postat av: Mia

Usch, tvi och fy!!! Där kan vi snacka spooky :/

2008-06-24 @ 14:08:25
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback