Ödmjuk Daniel

När vi var på väg hem från Fjäderholmarna sent på kvällen blev Lilla Y sugen på lite glass, så vi slank in på Mc Donalds.
På nedervåningen var det någon form av evenemang, med ett stort gäng som var klädda i svarta kostymer och röda tillbehör. En trubadur stod och spelade, det var massor av levande ljus på borden och det verkade mycket festligt.

Medan jag gick på toaletten stod Lilla Y och granskade sällskapet, och så tyckte hon att en av killarna var så väldigt bekant.  När han kom närmare henne frågade hon:
- Ursäkta, var du med och showade på SunWing resort på Mallis förra året?
- Förlåt, var någonstans sa du?
- Jo, jag fick för mig att du var med i showgruppen på SunWing på Mallorca förra sommaren. Kan det stämma?
- Eh, nej, jag var inte där då, men jag håller på med sånt.
- Nehej, sa Lilla Y, som är en väldigt social person, då måste du ha en dubbelgångare, för du är precis lik en av dansarna där.
- Eh, jaha, jo jag håller på lite med dans...
- Du har inte en tvilling som var där, haha, för ni är så otroligt lika.
- Nej, men jag håller på med dans...

LIlla Y fortsatte prata om hur liten världen ofta är och hur festligt det skulle ha varit att få stöta på Malliskillen så här helt apropå, eftersom han hade varit väldigt trevlig och rolig.
När hon kände att hon hade pratat klart avslutade hon samtalet och gick bort till mig igen. När vi gick ut från lokalen upprepade hon att hon hade varit så säker på att det var underhållningskillen från förra sommaren, för han var så väldigt bekant.
- Det var så festligt, sa jag då, när ni stod där och pratade tyckte jag att han var så otroligt lik Daniel Da Silva (från Let´s dance)
- Åhhhh, nej, stönade Lilla Y. Det var Daniel da Silva!!! Herregud, han måste tycka att jag är ett pucko!




Kommentarer
Postat av: Erik

LOL

Åh, tack Fia för flera härliga skratt :-)

Ännu en skön historia.

Postat av: Pia

haha ja det är så lätt att tro att man känner nå´n fast det bara är en kändis, men att snacka med Daniel Da Silva är antalgilen väl värt att göra bort sig för , e han charmig eller e han charmig? :)

2008-06-28 @ 20:49:56
URL: http://mammipiha.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hehehe Jag kommer ihåg det. Du behöver inte allt tycka att det är pinsamt. Du var bara trevlig.



Ps. Grym blogg!



Kram på er

Daniel

2008-07-10 @ 12:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback