Javisst ja, sommar igen...

Under den kalla, mörka vintern hade jag glömt bort det här med sommaren...

Det är varmt i sovrummet. Hela vintern har vi sovit med fönstret på glänt för att få tillräckligt svalt i sovrummet. Nu hjälper ingenting. Fönstret är öppet och balkongdörren i vardagsrummet är öppen för att det ska bli lite drag. Fortfarande varmt.

Jag tar bort täcket. Fortfarande varmt.

Jag plockar bort täcket och använder bara ett lakan som täcke. Fortfarande varmt.

Jag går ut på balkongen en liten stund för att få lite svalka. När jag kommer till sovrummet igen lägger jag mig tillrätta och försöker sova.

Då hörs ett ilsket surrande ljud. Det kommer närmare och svischar förbi örat innan det lekfullt drar vidare runt, runt i rummet. Nu ska jag ta strid med en mygga.... 


Kommentarer
Postat av: evans

Dagarna är underbara, men nätterna är hemska. Vårt sovrumsfönster går inte att öppna heller, och skulle jag öppna något annat fönster skulle vi invaderas av mygg. Nåja, på måndag ska det tydligen bli hela 4 grader varmt... Risk för snö :/

Postat av: Fia

Evans: När jag tänker på myggplågan norrut inser jag att vi inte har anledning att klaga över EN mygga i sovrummet. Men du säger att det är risk för snö - skojar du med mig eller är det sant?

2008-06-07 @ 11:44:50
Postat av: ejmis

Tänk vad ett sånt litet djur kan irritera!

2008-06-07 @ 13:03:04
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ester

Åh, precis så är det! Man glömmer lätt det som är jobbigt.

2008-06-07 @ 19:56:42
Postat av: vivan

Här är det myggfritt....men en och annan insekt kommer in i sovrummet..och då blir det fart på katta...

hon hoppar,jamar,och har en massa ljud för sig..och då är man klarvaken...de sitter oftast uppi taket...där hon inte når dem...och då blir det liv på henne...hm....men jag lider inte av värmen.... ha en skö lördag kväll kramiz

2008-06-07 @ 20:12:48
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är verkligen inte lätt att sova i den här värmen.

Här har jag konstant 30 plusgrader i lägenheten, inte skönt alls...

Ja, dessa myggor är retfulla... ;-)

De rackarna, vet exakt när och var de ska anfalla.

Jag bor så högt upp så jag slipper dem.

Undrar om det hjälper mot myggor att ha en katt ?

Det har jag aldrig tänkt på förut.

Kanske det skulle bli ett himla jagande då, och ännu sämre nattsömn...

Min fantasi börjar skena igen :-D så det är nog bäst jag slutar.

Hoppas du får sova någorlunda inatt.

2008-06-07 @ 22:13:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ulla

Manfår ta det onda med goda, men visst håller jag med dig, fast jag har inga större problem med värmen i sovrummet. Jag gillar att sova varmt. Jag sover fortfarande med duntäcket, fast nu har jag inte på sig så mycket under istället. Ha en skön söndag!

2008-06-08 @ 06:30:01
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Stora Y

Trevligt igår mammma! Är dock lite hes idag efter att ha hojtat över bordet hela kvällen igår :)



kramar!

2008-06-08 @ 18:25:04
Postat av: Stora Y

Trevligt igår mammma! Är dock lite hes idag efter att ha hojtat över bordet hela kvällen igår :)



kramar!

2008-06-08 @ 18:26:06
Postat av: Margaretha

Jag säger bara en sak.....JAG HATAR MYGGOR !!!!

Det finns inget värre !!!!! Och dom älskar mig naturligtvis.....dom borde utrotas från denna jord !!!!

Kram

Margaretha

2008-06-08 @ 19:11:48
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Åsa

jag Fy för sommaren hi hi hi, man längtar nästa till vintern igen.

Fast varje årstid har sina guldkorn! Sommarens är kvällarna då man kan sitta ute- underbart.

2008-06-08 @ 20:06:48
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men snart blir det svalare!!



Tack för en trevlig kväll..kram

2008-06-08 @ 20:22:39
Postat av: Anonym

Tack för igår

Kul att få lära känna dig

Vilken trevlig dotter du har urmysig kram Tingeling

2008-06-08 @ 21:49:50
Postat av: Hanna

Jo, sova är lättare på vintern. Men leva lättare på sommaren. Kanske borde gå i ide hela vintern så man kan vara vaken hela sommaren...

2008-06-09 @ 08:20:44
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Anki

Det var jättetrevligt att träffas!

Kram!

2008-06-09 @ 08:23:49
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: Anki

Det var jättetrevligt att träffas!

Kram!

2008-06-09 @ 08:24:46
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: Erik

Åh, dessa små härliga myggor som gör tillvaron så spännande. Att ligga i mörkret och höra en mygga (de låter förskräckligt högt där i mörkret) flyga runt och så tystnar surret plötsligt. Det är spännande, värre än värsta skräckfilmen!

Ja, se det är svensk sommar.

Brukar kräva en del självkontroll att inte klia sönder deras besöksmärken på kroppen. Fast knepigt på natten, då brukar jag klia i sömnen. Syns ibland när lakanet fått blodfläckar här och där.

Ja, det är en slags sommarminnen det med ;-)

På landet har vi några effektiva myggnät, funderar på att snickra ihop ett här i stan oxå...

Har ännu inte märkt av några mygg, men de kommer väl. Ha det så bra i nattvärmen Fia ;-)

2008-06-09 @ 12:07:07
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: amonym

Ja visst är det härligt med värme....speciellt skönt är det när man varit ute hela dagen och liksom bunkrat upp kroppsvärmen till max. Gärna lite på gränsen till solBRÄNNA. Då sover man riktigt gott.....NOT!

2008-06-09 @ 15:45:53
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hopp

Nu har jag beställt objektivet.

Hur har du det i värmen. kramar Tingeling

2008-06-09 @ 16:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback