Världen idag...

Pulsen steg plötsligt när jag surfade runt för att uppdatera mig om världsläget. Skakad upptäcker jag att det som vanligt är mest olyckor, våld och grymhet som dominerar bland huvudrubrikerna. Men det som fick mig att först sluta andas, och sen köra igång pulsen som en tryckkokare var en artikel om självmordsbombare i Afghanistan.

Eftersom jag är nästan klar med "Tusen strålande solar" (som handlar om Afghanistan - recension kommer snart) blir jag extra uppmärksam på det som händer i Afghanistan.

Jag var en gång i tiden en mycket aktiv medlem i Amnesty, och kanske borde man återuppta det engagemanget?


Kommentarer
Postat av: Bimer

Vad skall jag säga...finner inga ord bara en tomhet

................eller jävla skit..typ

2008-07-13 @ 20:21:44
Postat av: evans

Visst är den bra, den boken! Jag läste också en massa om Afghanistan efter att jag läst hans böcker. Han engagerar!

Postat av: Anonym

Hejsan kul att höra ifrån dig.

Är ni hemma nu?

Har inte läst boken men tänker göra det i sommar kram Tingeling

2008-07-14 @ 09:41:58
Postat av: Mumin

Hej! Har du kommit hem nu? Välkommen då! Ja man finner ju inga ord när man läser artikeln, usch det är hemskt:( Kram på dig Mumin

2008-07-14 @ 11:38:16
Postat av: Hanna

Vilken bra grej! Själv går jag och väntar på att få tummen ur att bli fadder eller nåt annat...

2008-07-14 @ 21:30:22
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja gör det! Vi är sedan par månader tillbaka Stödmedl. i Amnesy. 75 kr i månaden drar dom på auto giro. Det är

en lunch mindre.

2008-07-15 @ 18:16:41
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Lissen

Känner också att jag borde engagera mej mer i något!

På en lagom nivå.

Hoppas att allt är väl med dej!

Ha det gott

2008-07-16 @ 09:57:43
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback