På förekommen anledning

Det är flera stycken som har haft frågor om teckningarna jag lägger in ibland på bloggen. Det är min ena bror som ritar dem. (Ni hittar alltid hans signatur "Tompa" någonstans på bilden) Ibland kommer han på idéer helt apropå, ibland spånar vi ihop tokigheter tillsammans och ibland blir han inspirerad av ett inlägg eller en kommentar.
Det är bara en liten del av hans bilder som jag har publicerat här. Rätt som det är kommer ni kanske att få se dem i ett helt annat sammanhang...

Men kom ihåg var ni såg dem först ! :) 

Kommentarer
Postat av: Mumin

Ha ha han ritar jätteroligt och stackars dina blommor:) Kram Mumin

2008-07-30 @ 22:10:45
Postat av: Åsa

Ge Tompa en kram från mig och hälsa att han förgyller min tillvaro då och då.

Postat av: Erik

Smått "avis" på din roliga brorsa. Du kan hälsa att han är en "klart rolig f-n". Vad ni vitsar ihop eller han själv är små höjdarstunder. Roligt tecknade är de också!

Må gott, både du och din bror :-)

2008-07-30 @ 23:44:20
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Socrate

Hej Fia. Tittar in som hastigast under lunchen för att kolla läget. Tack för bilden med "CE-PÅ-FAN" .

Galenskaparna har använd uttrycket "CEPOFAN" i nån sketch för några år sen men då som namn på ett bra läkemedel. Sen jag hörde det har jag alltid använt det namnet när jag haft nåt som inget bitit på - då tar jag lite "CEPOFAN" och då blir allt bra, ungefär som Lindemanns "Dr Dralles Birkenwasser" men det är en annan historia, på liknande tema.



Ojsan vad mycket gallimatias men tror du fattar lite. Hej hopp - säger vännen Socrate

2008-07-31 @ 13:56:18
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Lissen

Vad kul att ha en sådan duktig brosa till hjälp.

Förstår ditt trauma för hundar efter den otäcka händelsen!

Ha det gott

2008-07-31 @ 22:03:35
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Storebror Keso

Det var Martin Ljung's hypokondriska figur Viking som fick Cepophan-tabletter. Det var han som gick och bar på en tegelsten för att han var för svag för att kasta bort den. Jag tror att det var sent 50-tal, nån KnäppUpp-revy.

2008-07-31 @ 23:30:16
Postat av: Inger Maryissa

Ja, jag har varit bland de nyfikna och undrat vem som gör teckningarna ;-)

Vad duktigt din bror är på att rita !

Vad kul ni måste ha ihop när ni hittar på teckningar till bloggen.

Kul att du talade om det.

Ha det så gott.

2008-08-01 @ 23:27:53
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback