Tonåring i huset

TONÅRING I  HUSET


En far  gick förbi sin sons rum och förvånades över att se att det var så fint  städat och att sängen
var bäddad. Så fick han syn på ett kuvert som låg  på kudden, adresserat till 'Far'. Med onda
aningar och nervösa händer öppnade  han kuvertet och läste brevet från sin enda  son:

'Kära Far!

Det är med stor sorg jag måste skriva till  dig.

Jeg var tvungen att sticka med min flickvän, för jag ville undgå  en scen med Mor och dig.

Jag vet att du och Mor fortfarande tar mig  för ett barn, men Far, jag är alltså 17 år gammal 
och jag vet hur jag skall ta vara på míg själv.

Jag har funnit äkta kärlek  tillsammans med Susanne, och hon är bara så söt. Men jag vet
att du skulle  aldrig vilja ha henne med på familjekort på grund av piercingarna,  tatueringarna
och hennes inte så fina kläder och för att hon är så mycket  äldre än mig. Också för att hon har
fem  barn, varav hennes yngsta  dotter är i min ålder.

Men det är inte bara förälskelse. Far, hon  är gravid med tvillingar! Susanne säger att vi kommer
att bli väldigt  lyckliga  tillsammans.

Susanne bor i en campingvagn ute i  skogen, och hon har tillräckligt med ved för att hålla
oss varma över  vintern. Vi delar så många drömmar om framtiden. Far,  hon  säger att hon
ska köpa massa dataspel till mig. Susanne älskar barn.  Alla henens barn har olika pappor,
men hon säger att  med mig är det  annorlunda. Far, jag vet att vi kommer att vara tillsammans
för alltid.  Susanne säger att jag är mycket mera man än de äldre killarna hon har  varit
tillsammans med. Är inte det sött?

Susanne  har öppnat  mina ögon för att hasch faktiskt inte är skadligt. Hon är en  businesskvinna
eftersom hon odlar sin egen hampa och säljer det för att  försörja sin familj. Susanne är duktig
med pengar; hon  byter lite av  sitt hasch till kokain och ecstasy med grannarna. De  andra som
bor i  skogen är också företagsfolk.

Under tiden kommer vi att be om  att vetenskapen finner en kur mot  AIDS, så att Susanne kan
få det  bättre.

Du  skall inte vara bekymrad för mig, Far. Jag är  väldigt lycklig! En vacker dag är jag säker på
att vi kommer och besöker er, så ni kan få se era barnbarn och mina styvbarn.

Med vänliga  hälsningar,

Er son Jonas.


P.  S.

Far, inte något av det ovanför är sant. Jag är hos Thomas.
Jag  ville bara berätta för dig att det finns värre saker i livet än  betygsboken som
ligger i  skrivbordslådan.
Ring mig när det är  säkert för mig att komma hem.

  

 

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Den var bra den.. jag har hört någon liknande version innan, men visst är det sant.. stackars far, han tappade väl huvudet innan han läst färdigt:-)
Ha de gott kram

Postat av: Fia

Fast man inser väl vad man tycker är viktigt här i livet:)

2008-01-28 @ 19:26:12
Postat av: frktjatlund

Ja, det gäller att ha perspektiv. Allt kunde ha varit värre ...

2008-01-29 @ 16:06:56
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Verkligen en kul historia, och finurlig kille ;-)
Men oj....vad han måste ha skrämt sin pappa, tills han läste vad som står efter PS.

2008-01-29 @ 19:41:50
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback