Optikerbesök

På väg hem från jobbet passade jag på att slinka in till optikern för att beställa tid för synundersökning. Det börjar bli dags eftersom allt blir mer och mer suddigt.
- Jag tycker inte att du ska köpa nya glasögon, sa maken.
- Men jag tycker att jag ser så dåligt. Allt är suddigt, svarade jag.
- Ja, men det är ju bra. Om du skaffar nya glasögon kommer du att tycka att jag ser gammal ut!

Det finns ju onekligen en risk att han har rätt. Men jag kan köpa ett slags halvtransparent filter att haka på glasögonen vid valda tillfällen. Det kommer att hålla maken ung och oförstörd!

Kommentarer
Postat av: Socrate

I forntiden för så där 5 år sen jobbade jag som optiker, ja faktiskt i 18 års tid. Jag kan tipsa om nåt som heter "Rüserfilter" som är just ett slags plastfilm som man använder till bl a. barn som skelar för att dimma till det för det icke skelande, starka ögat, så att det skelande, svaga ögat får stärkas och se. Alltså en ganska viktig sak. Köp ett par sådana med starkaste dimningen så behöver inte guben oroa sig. När du är ute på egen hand kan du ju ta bort dem så att du ser alla snyggingar på stan och i gymmet.

HA DET GOTT önskar Socrate
PS. Låt inte maken läsa detta för då blir han inte glad på mej för slutklämmen i kommentaren...

Postat av: frktjatlund

Vi köpte nya glasögon samtidigt, maken och jag. På det viset blev vi lika fula samtidigt.
(Du byter layout lika ofta som jag byter lakan. Kanske oftare.)

2008-02-01 @ 10:54:10
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Charlotte

Oj, tänkte inte på det. Är på väg att skaffa glasögon, men får kanske börja med väldigt svaga så man vänjer sig vid det förändrade utseendet. Trevlig helg!

2008-02-01 @ 16:58:32
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback