Läcker middag

Vi var alltså bjudna på middag igår. Hela middagen hade Hälsingetema.

Som förrätt fick vi tunnbrödskorg med laxröra.
Huvudrätten som serverades var renentrecôte, mandelpotatismos och kantarellsås 
Efterrätten bestod av hallonmousse.

Bordet var pyntat med enris och blåbärsris, och i bakgrunden sjöng The Real Group så vackert.

Dryck till middagen var genomtänkt och uppskattad. Tyvärr glömde jag att fråga vilka viner det var, men själv hade jag en genomgående dryck - citronloka. Förmodligen årgång 2007. 


Kommentarer
Postat av: Socrate

Vi var oxå på bjudmiddag/födelsedagskalas i går.
Det var 5'e eller 6'e försöket att tidsmässigt få till det, att fira svägerskan, som fyllde 40 i början av januari. Att tre familjer kan vara så upptagna att det ska vara så svårt att hitta en gemensam tidpunkt är ju för knasigt. Nu kom både jag och farsan och gick som två jojjos. Pappa, alltså mina barns farfar, jobbar som kantor, trots sina 76 år fyllda (i fredags) och spelade både strax innan och "mitt under" kalasandet. Själv skjutsade jag yngste sonen till kompisens föelsedagskalas under eftermiddagen. Så helt utan vissa avbrott för vissa gick det inte ändå...
God mat, dessert och tårta samt skön gemenskap gjorde att det blev heltrevligt när det ändå till slut blev av.

Ha en skön vintersöndag // vännen Socrate

Postat av: mammselen

Åh, vad gott det låter. En riktig lyxmiddag.

2008-01-27 @ 14:24:27
Postat av: Fia

Socrate: Det är alltid svårt att hitta en gemensam tid då alla kan träffas, för alla människor är så himla uppbokade på allt möjligt. Men det verkar som om ni hittade en bra lösning i alla fall. Jag blir imponerad av pappa kantorn som fortfarande jobbar vid den åldern. Strongt!
Mammselen: Ja,det var fantastiskt gott! Och så var det så mysigt med temat och den passande dekorationen.

2008-01-27 @ 18:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback