Middagstips

Mmmm, idag blev maten så himla god:

image306

På tallriken finns: färsk trefärgad pasta
                                broccoli mexicana (från Felix)
                                strimlor av morot (strimlade med hjälp av potatisskalaren)
                                gurkskivor
                                tunna skivor av gravad lax rullade runt mozzarellaskivor
                                varma tomater med lite goda kryddor på
                                en liten klick turkisk yoghurt (3,5%) med fiskkrydda
                                lite klippt smörgåskrasse

Till det serverades vatten, vanligt kranvatten, men det var upphällt i snygg kanna.

Smarrigt!

Vi äter för övrigt fisk så väldigt ofta så vi befarar att vi ska utveckla gälar när som helst.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ser så gott ut.
Detta skulle jag vilja ha till middag idag.
Och fisk är ju jätte-nyttigt och gravad lax är så gott.

Postat av: Teresa

Det såg verkligen gott ut. Vi äter inte så mycket fisk tyvärr. Eftersom vi bott på Rhodos där fisken är daxfärsk när man köper den så tycker jag att fisken här är lite slemmig.
Men lax i alla former är gott.

2008-02-28 @ 17:26:23
URL: http://www.anamariateresa.blogg.se
Postat av: Fia

Inger Maryissa: Det var verkligen gott. Jag älskar lax.
Teresa: Vi bodde tidigare ute på en skärgårdsö, granne med yrkesfiskare, och de kunde bara tänka sig att äta fisk som plockades direkt ur sumpen. Djupfryst fisk var inte att tänka på för dem.

2008-02-28 @ 20:43:55
Postat av: Hanna

Å så gott! Jag vill också börja utveckla gälar. Men jag tror jag måste börja inta mer fisk då...

2008-02-28 @ 22:01:26
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback